TeaterStudio Lederman: BÄNKAD

Monologen "BÄNKAD" är en resa i tiden, såväl den som förflutit som den som ska komma.

Mannen på parkbänken - alla har vi mött honom - är mot alla odds vår tids överlevare. Som alla snedseglare alltifrån Odysseus till vår tid tar mannen i "BÄNKAD" alltid fram ett sista ess ur ärmen. Världens vassaste vapen: humorn.

Skådespelare: Kenneth Söderman
Musiker: Anders Barnö
Ljus: Tom Molin
Manus, regi: Hasse Widmark

Tisdag 15/11 kl. 19.00
Biljettpris: 150:-
(stud,pens,arb.lös 120:-)

En man, en parkbänk och en saxofon. Det är huvudpersonerna i Hasse Widmarks "Bänkad", en monolog som under några dagar gästspelar på Studio Lederman i Stockholm. Jag såg den på Lilla teatern i Uppsala för en tid sedan och har den kvar i kroppen.
Leif Zern, DN

Bänkad är en timma lång. En text vi alla hört bitar av förut, framsluddrat på vår väg till tunnelbanan. Bitar av ett slags smutsig poesi, en förkortad tragedi som vi aldrig orkat lyssna på. Alla dessa kantiga glimtar av ett liv som inte blev av. Bänkad är en iscensättning som skaver och biter sig kvar.
Lars Ring, SvD

• bänkad