WEEPING WILLOWS OCH TRÄD GRÄS OCH STENAR PÅ ORIONTEATERN!

Pingsten är hänryckningens tid. Naturen dundrar på i all sin prakt och Orionteatern ger konserter med Träd Gräs och Stenar och Weeping Willows.

Den 10 juni spelar Träd Gräs och Stenar hänryckningens musik på Orionteatern. Bandet firar också att det inte slutat växa på sitt sätt, nu med att basen tagits över av en ny medlem, Sigge Krantz, tillsammans med de gamla medlemmarna Jakob Sjöholm, Reine Fiske och Thomas Mera Gartz. I tidigaste inkarnationer hette bandet Pärson Sound och International Harvester. Vi har glädjen att en medlem från den tiden, Thomas Tidholm, återuppstår tillsammans med oss för att framföra några av hans sånger.

Den 11 juni spelar Weeping Willows på Orionteatern. Weeping Willows slog igenom med dunder och brak med debutalbumet Broken Promise Land 1997. Deras storslagna och melankoliska 60-talspop har sedan dess blandats med blue eyed soul, gitarrpop och en del synthpop. Detta har genom åren renderat i flera #1 album och några riktigt stora radiohits, framförallt Touch Me och Stairs.
2005 släpptes samlingsskivan Singles Again och 2007 kom deras senaste kritikerrosade album Fear & Love. En skiva som producerades av Andy Bell i Oasis.
Sedan några år tillbaka har bandet varit relativt vilande. Endast ett fåtal spelningar har gjorts sedan dess. Anders Hernestam är numera trummis både i Thåströms och Lars Winnerbäcks band. De senaste åren har sångaren Magnus Carlson gjort flera samarbeten med olika artister (Axwell, Petter, Trummor&Orgel mfl) men framförallt släppt två hyllade och grammisnominerade jazzalbum med sitt band The Moon Ray Quintet. Under hösten 2011 kommer Weeping Willows att spela mer regelbundet igen. De kommer dessutom att spela in nya låtar för en kommande skiva.

På bilden: Weeping Willows

Mer information på www.orionteatern.se/press eller genom Gro Oskarson Kindstrand. E-post: press@orionteatern.se. Telefon: 08-641 31 22 eller 073-520 37 80 ORIONTEATERN Katarina Bangata 77, Stockholm. Tfn biljetter 08-643 88 80. www.orionteatern.se Biljetter även på Ticnet.se.

• weeping willows
  • thåström