Welds höststart

Weld far out West
26 augusti kl 21.00, Atalante

Weld packar ihop sig och reser med ett gäng konstnärer till Göteborg. Denna resa beräknas ta fem dagar. I Göteborg övergår exkursionen till en performance där fältstudier blir till precis koreografi.

Medverkande: Ingrid Cogne, Sybrig Dokter, Anna Koch, Rudi Skotheim Jensen och Rasmus West

Läs mer: Göteborgs Dans & Teater festiva

Symphony of a Missing Room av Lundahl & Seitl åter på Nationalmuseum i september

”Under en magisk promenad förvandlades det yttre rummet till ett inre landskap. Det var mer än konst. Det var Framtiden” Nöjesguidens Stockholmpris 2009 till Lundahl & Seitls Symphony of a Missing Room.

Nu kommer ytterligare en chans att ta del av Welds stora produktion från 2009, succén Symphony of a Missing Room av Lundahl & Seitl, som hade premiär förra året. Efter att ha besökt Dans och Teaterfestivalen i Göteborg i augusti spelas den åter på Nationalmuseum 7-19 september och sedan på internationell turné. Snabba dig att boka biljett, den kan bli utsålt även denna gång.

Biljettsläpp 6:e augusti på www.weld.se

”every now and then ” av och med Mette Edvardsen och Philippe Beloul

Under 2009 hade Mette Edvardsen residens på Weld med projektet every now and then. Nu kommer hon tillbaka med den färdiga föreställningen.

I verket every now and then undersöker Mette Edvardsen och Philippe Beloul ”boken” i scenkonstkontext, genom att skapa tid och rum inuti och utifrån en bok, såsom ett verk för teatern. När verket pågår läser publiken ”boken” samtidigt som de följer vad som händer på scen. Läsaren kan själv bestämma i vilken ordning, i vilket tempo och vilket rum han/hon vill läsa den. Tillsammans med boken är every now and then ett verk att gräva sig in i och erbjuder en individuell läsning i kombination med en kollektiv upplevelse. Hur förenas upplevelsen av att läsa en bok med upplevelsen av att se på en performance? Hur kommer ”boken” att läsas efter att performancen är slut?

Spelas 15 och 16 september kl. 19.00 på Weld, Norrtullsgatan 7 i Stockholm.

Mer  information: Oskar Rosén, oskar@weld.se, 08-30 94 50 eller 073-664 75 55

• anna koch