Påminnelse: Frukostträff Kulturnätverk Växjö 30 mars Utvandrarnas hus

Påminnelse: Varmt välkommen till frukostträff med Kulturnätverk Växjö, torsdag 30 mars kl 8.00.

(Observera datum torsdag 30 mars - ett felaktigt datum förekom i tidigare utskick)

Träffen är gratis men obligatorisk anmälan via www.kulturparkensmaland.se/kulturnatverk

Denna gång blir det samtal under rubriken ”Att skildra och gestalta det lokala”. Medverkar gör Ida Andersen , författare, och Sara Möller, konstnär.

IDA ANDERSEN
Författare som bl.a. utgivit romanen ”Här slutar allmän väg” somskildrar en ung flickas liv i hippiemiljö på småländska landsbygden.
2019 kom ”I oxögat” som var första delen i trilogin om Kosta glasbruk under 1700-talet. I höst kommer del två: ”Skörgossen”.

SARA MÖLLER
Konstnär född i Växjö och verksam i Göteborg. Hon tog sin masterexamen i keramik på Högskolan för Design och Konsthantverk i Göteborg 2009. Hennes verk visas nationellt och internationellt. 2017 uppfördes Sara Möllers offentliga konstverk ”Pissed Elin” i Växjö.

SAMTALSLEDARE
Petter Ericsson, enhetschef Kulturparken Småland

Tider

Mingel, kaffe och fralla från kl 8.00. På scen kl 8.30 - 9.30. Efter frukostträffen, kl 10.00, finns det möjlighet att få en förhandstitt av Smålands museums nya barn- och familjeutställning ”LEKfullt”.

Om Kulturnätverk Växjö

Kulturnätverk Växjö är en mötesplats öppen för verksamma inom Växjös kulturliv. Under hösten 2022 och våren 2023 genomförs tre frukosträffar på Utvandrarnas hus. Inbjudna är fria kulturaktörer, kulturinstitutioner, kulturföreningar, studieförbund, studenter inom humaniora och alla som bidrar till Växjös kulturliv. Det blir inspirerande samtal som inramas med aktuell kultur från Växjö. Träffarna är gratis men föranmälan krävs. Kulturnätverk Växjö vill skapa kompetenshöjande samtal och bidra till ökade kontaktytor – för ett starkt, vitalt och lustfyllt kulturliv i Växjö kommun!

Begränsat antal platser, anmäl dig idag!

Hjälp till med att sprida inbjudan i era föreningar och organisationer.

Initiativtagare och arrangör är Kulturparken Småland i samarbete med Växjö kommun.