Nya kulturparkensmaland.se är utvecklad för att bättre och tydligare lyfta Kronobergs kulturhistoria och Kulturparken Smålands breda uppdrag som kulturbärande organisation.

Välkommen till nya kulturparkensmaland.se

Den 10 januari 2024 får Kulturparken Småland en ny webbplats. Den nya webben är ljusare, fräschare och lättare att hitta på. Dessutom är den utvecklad för att bättre och tydligare lyfta Kronobergs kulturhistoria och Kulturparken Smålands breda uppdrag som kulturbärande organisation.

Den nya webbplatsens innehåll är bekant, men med tydligare ämnesindelning, mobilvänlig design, luftigare presentation och högre tillgänglighet ligger fokus på att erbjuda en webbplats som är betydligt enklare att använda. För att förstärka detta har även en ny navigeringsstruktur som bättre samlar webbplatsens innehåll efter respektive kunskapsområde tagits fram.

Prioritet på mobilt användande

Stort fokus har legat på att utveckla en modern och säker webbplats för mobilt användande. Våra besökare använder i allt högre grad surfplattor och smarta mobiler och numer är det fler som besöker kulturparkensmaland.se via en mobil plattform än via en dator. Därför vill vi erbjuda en upplevelse som fungerar lika bra på mobilen som på datorn.

Detta och mycket mer är nytt, så ta en rundtur och kolla in nya kulturparkensmaland.se redan idag. Ge det gärna lite tålamod att hitta dina gamla favoriter - vi lovar att de fortfarande finns kvar.

Vad tycker du?

Vi vill gärna ta del av dina synpunkter (eller hejarop) för att se om vi har siktat rätt med den nya webbplatsen. Lättast delar du med dig av dina tankar genom ett E-post till nyheter@kulturparkensmaland.se