Humtank: Propaganda, påverkan och vilseledning – då och nu.

Tankesmedjan HumTank arrangerar tillsammans med Kulturparken Småland ett panelsamtal som tar sitt avstamp i utställningen Propaganda – risk för påverkan. Vad är propaganda? Vad vill propagandan? Hur kan vi se igenom manipulerade budskap?

Deltagare:
Annelie Frank, projektledare Faktajouren, Fojo: Media Institute Linnéuniversitetet
Brigitte Mral, professor i retorik med bland annat populistisk retorik som forskningsintresse, Örebro universitet
Claes Ohlsson, docent i svenska språket med språkbruk i organisationer som forskningsområde, Linnéuniversitetet
Jimmy Vulovic, forskare, journalist och författare till boken Propaganda: Historia, teori och analys

Samtalsledare Bärbel Westphal, docent i tyska vid Linnéuniversitetet och representant för Humtank.

Onsdag 3 april
Utvandrarnas hus, Atriumsalen
Kl. 18.00

Dörrarna öppnas kl 17.30