Podda in julen med Kulturparken!

I år är Kulturparken Smålands uppesittarpodd tillbaka och med det blir vår julpodd också en modern tradition. Vid den öppna spisens sprakande eld i den 300 år gamla högloftsstugan i museiparken bjuder vi in till en stunds avkopplande och historisk julunderhållning i poddformat.

Kulturparkens uppesittarpodd släpps torsdag 23 december och årets gäster är: historiker Håkan Nordmark, arkeolog Alexandra Stiernspetz Nylén, konstvetare Emma Schmidt och spelman Jonas Åkerlund, som står för de musikaliska godbitarna. Tillsammans med programledarna Petter Ericsson och Kim Borvander Lindstedt pratas det bland annat om julens spännande bildvärld och om helt obesvärliga vintervägar.

Dessutom är det första gången som Din Podd På Jorden testar på att vara matlagningspodd då Håkan Nordmark visar hur man bakar julens klassiska små bakverk - klenäter. Uppesittarpodden bjuder även på julens stämningsfulla musik och vi får lyssna till finstämd högläsning om privatdetektiven Ture Sventons julfirande.

- Det är väldigt roligt att även i år få erbjuda våra lyssnare en uppesittarpodd. Din Podd På Jorden har verkligen börjat hitta sin publik och jag tror att vi även i år kommer kunna erbjuda en rolig, intressant och inte minst stämningsfull uppesittarpodd som passar bra till julens bestyr eller avkoppling, säger Petter Ericsson, avdelningschef för Program och kommunikation på Kulturparken Småland.

När/var:

Din Podd På Jordens uppesittarpodd släpps torsdag 23 december kl 08:00 på kulturparkensmaland.se/podd och där poddar finns. Sök efter Din Podd På Jorden.

Kontakt:

Petter Ericsson, avdelningschef Program och kommunikation