Pressvisning: Orolig är jorden - 28/5

Det är oroliga tider. I varje land, i varje stad, i varje vrå och inte minst på Hjärtenholm. Sommarens utställning på Hjärtenholms lantbruksmuseum går under rubriken "Orolig är jorden" och i år ställer konstnärerna Romina Zomegnan, Anders Dahlberg, Gunnel Pettersson, Mattias Härenstam och Jonas Liveröd ut sina verk.

Årets utställning är en fortsättning på det treåriga projektet som syftar till att undersöka platsen Hjärtenholms resurser och historia. Sommarens utställning tar arvet från tidigare år vidare och undersöker hur man kan väcka liv i en och samma plats flera gånger om. Även i olika tillstånd. Orolig är jorden vill väcka tankar kring natur, kultur, identitet och tillhörighet.

Genom utställningen får vi inblick i Romina Zomegnan råa kaos, Jonas Liveröds maniska feberdrömmar, Anders Dahlbergs skärrade undermedvetna och Mattias Härenstams totala mörker, ute på gårdsplanen hittar vi Gunnel Petterssons tankeväckande kulturodlingar.

Under pressvisningen leder Åskar Lilja, konst- och utställningsansvarig för Orolig är jorden, samt konstnären Anders Dahlberg oss genom utställningen.

När/var

När: Pressvisning torsdag 28 maj, kl. 10.00