Årets Gästguide-broschyr tipsar om besöksmål i Bergslagen

Årets Gästguide-broschyr tipsar om besöksmål i Bergslagen

Bergslagens Gästguide 2023 som ges ut av Destination Bergslagen är klar och finns nu att beställa, hämta och/eller läsa digitalt. I broschyren finns tips inför och under besöket i Bergslagen - bland annat Siggebohyttans Bergsmansgård, Löa Hytta & Hyttans Hemligheter, Frövifors Pappersbruksmuseum och årets nyhet: Tormek i Lindesberg.

"Här kan du läsa om en bruksbygd i ständig förvandling där historia och nytänkt möts. Du får också veta mer om Bergslagens historiska-, kulturella- och familjevänliga besöksmål, vandrings-, cykel- och kanotleder i Bergslagsnaturen som du inte får missa, smakupplevelser utöver det vanliga och boenden där du kan vila ut efter dagens äventyr", skriver Destination Bergslagen.

Bland kulturella besöksmålen i Lindesberg presenteras bland annat:

Destination Bergslagen (Tursam i Bergslagen ekonomisk förening) drivs sedan 1993 som en ekonomisk förening där fyra kommuner är medlemmar - Lindesberg, Nora, Hällefors och Ljusnarsbergs kommun: "Vi samarbetar med besöksnäringen för en ökad marknadsföring av vårt Bergslagen som en destination".

...

Evenemang 2023 i Bergslagen