Besök Linde AB söker enhetschef till Stripa Gruvmiljö

Besök Linde AB söker enhetschef till Stripa Gruvmiljö

Besök Linde AB - det kommunala bolaget som jobbar inom besöksnäringen i Lindesberg - söker enhetschef med ansvar för "att driva och utveckla både medarbetarna och verksamheterna gällande badhusverksamheten samt Stripa Gruvmiljö som du blir ytterst ansvarig för".

Rollen handlar om att driva och utveckla dels den delvis nyrenoverade badhusanläggningen med relax och gym, dels den relativt nya verksamheten Stripa Gruvmiljö där besökare får njuta av bland annat hantverk eller ett besök på Bryggeriet.

Stripa gruva är sedan 2006 ett byggnadsminne och den är nu den enda bevarade kompletta järnmalmsgruvan i sitt slag. Området kring byggnadsminnet omfattar 70 hektar. Gruvanläggningen ägs idag av det kommunala fastighetsbolaget Fastigheter i Linde AB. Verksamheten bedrivs av Besök Linde AB. Läs mer >>

Besök Linde AB är det kommunala bolaget i Lindesberg som jobbar inom besöksnäringen. Bolaget svarar idag för att förvalta och utveckla badhus, gym-verksamhet, en multiarena och ett gruvområde. Besök Linde AB finns för er som redan bor i kommunen men också för turister. Tillsammans med övriga bolag samt Lindesbergs kommun vill Besök Linde AB göra Lindesbergs kommun så attraktiv, att turisterna blir invånare.