Boka redan nu för höstens teaterföreställningar i Lindesberg

Boka redan nu för höstens teaterföreställningar i Lindesberg

Lindesbergs riksteaterförening, en del av Riksteatern, bjuder in till tre teaterföreställningar i höst i Lindesberg:

• Fredag 12 september: "Rolf - det går så länge som det går" - en musikalisk teaterföreställning om paret Ernst & Tutta Rolf.
  • Lördag 8 november: "Femtio, Frånskild och Förvånad" - en standup med komikern Martin Svensson.
  • Lördag 29 november (OBS nytt datum): "Älskade Elvis" med Panikteatern - en relationskomedi till musik.

Lindesbergs riksteaterförening, en del av Riksteatern, är en ideell kulturförening som köper in och arrangerar teater- och andra kulturprogram i Lindesbergs kommun. I höst arrangeras tre teaterföreställningar:

• Fredag 12 september kl 14:00 i Lindesbergs församlingshem:

Följ med tillbaka till 1930-talets Sverige där paret Rolf charmerade hela svenska folket med sina schlagers och kupletter. En musikalisk teaterföreställning om paret Ernst & Tutta Rolf, både framför och bakom kulisserna.

Medverkande: Elina Du Rietz, Stefan Clarin. Ackompanjatör: Maria Olofsson

• Lördag 8 november kl 19:00 i Kulturum Lindeskolan, Lindesberg

"Femtio, Frånskild och Förvånad" - en standup med komikern Martin Svensson.

Igenkännande standup med komikern Martin Svensson om livet i medelåldern. Livet har sina märkliga vändningar. Var du förberedd på att stå där som femtioplussare och undra vad som hänt? Martin var det inte! Denna (j)ordnära föreställning består av utvalda standuptexter, funderingar och sånger om livet i medelåldern, skrivet, funderat och framfört av Martin Svensson. Skratt och en gnutta allvar med hög igenkänningsfaktor utlovas!

Musiker: Anja Jantunen

• Lördag 29 november kl 19:00 i Lindesbergs Folkets Hus

"Älskade Elvis" med Panikteatern - en relationskomedi till musik.

En vårkväll 1972 äger tävlingen ”Skaraborgs bästa look a like”, rum. Överst på prispallen står Janne Johansson, bondpojken från Trökörna som är skrämmande lik Elvis Presley, sjunger som en gud och är en fena på gitarr. Vinnarfärden går till Europa. Kvar på gården lämnas systern att ta hand om föräldrarna. Åren går men en dag är brodern på väg hem. Hur har det gått för Janne under alla år? Har det varit som systern avundsjukt tror, hyllningar och de stora scenerna eller pizzaturnéer som andra gissar? Det här är en relationskomedi till musik.

Medverkande: Ronald Brandel, Erik Lidholm, Maud Nyberg och P-A Strand

Biljetter säljs på Lindesbergs bibliotek 0581 81140 fr o m 26 augusti. Pris 150 kr inkl. kaffe med dopp. Scenpasserbjudande: Abonnemang på höstens tre föreställningar 350 kr

Lindesbergs Riksteaterförening

070-2639866 Föreningens webbplats