Fellingsbro Folkhögskola som brann ned till grunden 1976.

​Föreläsning i Fellingsbro om folkhögskolan efter branden

Torsdag 6 februari kl 18:30 bjuder Fellingsbro Föreläsningsförening in till vårens första föreläsning på Fellingsbro Folkhögskola. Bertil Forsberg kommer att berättar om tiden efter att den gamla folkhögskolan brann ner till grunden i januari 1976.

Vad hände sedan? Skulle det per automatik byggas upp en ny skola? Nej! Kom till Fellingsbro folkhögskola så får du inblick i hur det har kämpats för att stå där vi står idag. Bertil Forsberg, nu pensionär, är före detta lärare på folkhögskolan.

Under bilden på ett gammalt vykort, av fotograf N. Blix, kan man läsa följande text: ”Fellingsbro folkhögskola i södra Västmanland, är en av landets modernaste Läroanstalter i sitt slag. Byggnaden rymmer lärosalar, gymnastiklokal, m.m. samt bostäder för lärare och elever. Med folkhögskolan är även förenad en Lantmannaskola.”

Fellingsbro Föreläsningsförening