​Frövifors Pappersbruksmuseum efterlyser tapeter

​Frövifors Pappersbruksmuseum efterlyser tapeter

Har du några överblivna tapetrullar på kattvinden? Spillbitar av tapet som blev över vid senaste tapetseringen? Eller kanske sparat några bitar fräcka 70-tals tapeter från ditt barndomshem? Frövifors Pappersbruksmuseum söker dig som vill donera tapeter.

”Tapeterna kommer att användas på flera olika sätt. Dels i utställningen På Tapeten där vi visar upp roliga fynd. Delar av tapeterna kommer också att användas som material för kreativa barn och vuxna i vår skapande verkstad under sommaren. Efter utställningen arkiveras inkomna tapeter i museets arkiv”, skriver Frövifors Pappersbruksmuseum.

Kontakta museichef.froviforsmuseet@billerudkorsnas.com eller kom förbi och lämna direkt på museet på vardagar mellan kl 9.00-16.00.

Sommarens utställning På Tapeten tar nu form på Frövifors Pappersbruksmuseum.

Sparbanksstiftelsen Bergslagen ger bidrag igen

Sparbanksstiftelsen Bergslagen har återigen beviljat ett bidrag till Frövifors Pappersbruksmuseum till stöd för museets vision att växa som ett Svenskt papperscentrum.

”Detta bidrag kommer att användas för att förbättra förutsättningarna för oss att kunna visa upp ömtåliga föremål i våra utställningar. Exempelvis genom byggnation av nya utställningsramar för tvådimensionella pappersföremål och mörkläggning av utställningshallen. Något som kommer väl till pass när vi nu bygger sommarutställningen På Tapeten”, skriver Frövifors Pappersbruksmueum.