"Har tåget gått, eller...?" med Friteatern till Spannarboda

"Har tåget gått, eller...?" med Friteatern till Spannarboda

Lindesbergs Riksteaterförening och Sveaborg bygdegårdsförening presenterar onsdag 7 oktober kl 19.00 "Har tåget gått, eller...?" med Friteatern i Sveaborg, Spannarboda. Biljetter börjar säljas idag (22 september) på Lindesbergs stadsbibliotek.

"Har tåget gått, eller...?" med Mats Nolemo, Peter Danielsson och David Odlöw (Friteatern) är musikaliskt drömdrama om ett avgångsnederlag. Ett gammalt öde stationshus slumrar i slingrande sly. Övergivet av världen...eller…? En kväll spirar toner genom spruckna takpannor. Mot stjärnhimlen. En föreställning om att vara på väg. Men kanske inte dit man tror. Om att vi bör förvänta oss det oväntade.

• Biljettpris:180 kronor/Medlem 150 kr/Ungdom tom 19 år 90 kronor
  • Förköp Lindesbergs stadsbibliotek 0581-81140 from 22 september
  • Plats: Sveaborg, Spannarboda. Ett samarrangemang med Sveaborg bygdegårdsförening. FIKA finns att köpa i pausen.
  • Läs mer om "Har tåget gått, eller...?" med Friteatern >>

.........................

Lindesbergs Riksteaterförening presenterar i höst ytterligare en teaterföreställning:

• Torsdag 26 november kl 19.00: Boulevardteatern ger STJÄRNLÖSA NÄTTER med Daniel Goldmann och Sofia Rönnegård. Plats: Folkets Hus Teater, Lindesberg.

.........................

ERBJUDANDE till medlemmar: Genom att köpa abonnemangskort får medlemmar i Lindesbergs Riksteaterförening se samtliga tre föreställningar för 350 kronor. Köps på Lindesbergs stadsbibliotek.

DU SOM ÄNNU INTE BLIVIT MEDLEM: Man behöver naturligtvis inte vara medlem för att se de föreställningar Lindesbergs Riksteaterförening arrangerar MEN ett medlemskap/scenpass ger dig rabatter till teatrar både i Lindesberg och runt om i landet plus en hel del annat!

LINDESBERGS RIKSTEATERFÖRENING, en del av Riksteatern, är en ideell kulturförening som köper in och arrangerar teater- och andra kulturprogram i Lindesbergs kommun. Du kan gå med som enskild medlem. Även föreningar, studieförbund med flera kan gå med. Vid årsmötet väljer medlemmarna en styrelse som ansvarar för verksamheten. Du får kulturlivet att blomma - om Du själv är med!

• Kontaktperson Karin Blomqvist, 070-2639866, hanna.kblom@gmail.com
  • Hemsida: http://lindesberg.riksteatern.se

.........................

Nätverket Lindekultur är ett informellt och ideellt initiativ för att stärka och stödja kulturella och kreativa verksamheter i Lindesbergs kommun - bland annat genom att göra kulturen mer synlig både i och utanför Lindesberg via denna nyhetskanal.

Vill DU veta vad som händer? Följ oss via Mynewsdesk och Facebook - eller få nyheterna direkt med epost genom att skicka in din epostadress till info.lindekultur@gmail.com.

Vill DU sprida information om vad som händer? Skicka text, bilder och annat underlag till redaktionen för denna nyhetskanal via epost till info.lindekultur@gmal.com

..................................................