Fellingsbrodagen arrangerades för första gången förra året och återkommer i år lördag 17 augusti.

​Inbjudan till Fellingsbrodagen 17 augusti

Lördag 17 augusti kl 11-15 är det dags igen för Fellingsbrodagen - ”ett ypperligt tillfälle för din förening och företag att visa upp sig” hälsar arrangerande Fellingsbro Sockenförenings näringslivsgrupp och integrationsgrupp genom nättidningen fellingsbro.se.

”Fellingsbrodagen hölls för första gången förra året och blev, vågar vi påstå, en succé. Ett tjugotal medverkande föreningar, företag, organisationer och verksamheter och runt 500 besökare. Fellingsbrodagen speglar vilken livaktig bygd vi finns i. Detta sker genom att alla upptänkliga verksamheter presenterar sig. Det möte som uppstår är ett tillfälle att värva medlemmar, hitta nya ledare, sälja sina produkter, söka arbetskraft – i mötet skapas möjligheter”, förklarar Mats Byrén.

På Fellingsbrodagen är allting gratis! Det innebär att utställarna inte behöver betala något för sin plats. Men det innebär också att ingenting får kosta något för besökarna. Man får alltså gärna göra reklam för varor, men inte sälja något under dagen. Man får marknadsföra sin verksamhet men inte ta upp medlemsavgifter eller liknande. Allt ska vara gratis!

Fellingsbrodagen arrangeras av Fellingsbro Sockenförenings näringslivsgrupp och integrationsgrupp med stöd av Lindesbergs kommun. Sockenföreningen arbetar för att Fellingsbroområdet (”socknen”) ska vara en intressant, trygg, bra och utvecklande plats att bo och leva i.

”Just därför hoppas vi att många vill vara med och visa upp sig. För det är genom det vi gör tillsammans som målsättningen kan hållas vid liv”, skriver fellingsbro.se.

Man anmäler att man vill vara med genom att skicka ett epostmeddelande till felllingsbrodagen@fellingsbro.se. I meddelandet anger man vilken förening eller företag det gäller och kontaktuppgifter.