James Hollingworth på scen i Löa hytta

James Hollingworth på scen i Löa hytta

"Hela mitt livet har jag arbetat för att göra karriär men nu följer jag min egen röst och då blir sångerna därefter", förklarar James Hollingworth som på lördag (15 juli) kl 19.00 gästar den öppna scenen i Löa hytta.

Många förknippar James Hollingworth med barnmusik som "Älgarna demonstrerar" men på lördag blir det mest vuxenlåtar i Löa hytta: "Det blir en musikalisk kavalkad med låtar från förr men också en hel del nyskrivet material".

"Älgen är tillbaka": 1977 köpte James Hollingworth Lillängs bygdegård strax söder om Kopparberg. Efter två år snickrande öppnade han Värdshuset Älgen - en franskinspirerad restaurang. Tillsammans med Karin Liungman blev det härlig mat och dryck med tillhörande musikaftnar. Efter ett antal år gick James tillbaka till att arbeta med musik på heltid. Nu är han tillbaka med ett framträdande i Löa hytta på lördag - nu tillsammans med Jonas Alatalo på keyboard.

Löa hembygdsförenings teatersektion (som svarar för den öppna scenen i Löa hytta) serverar kaffe med dopp i samband med konserten.

Löa hembygdsförening/teatersektionen

Öppen scen i Löa hytta 070-6271494