Kultur- och fritidsnämnden i Lindesberg blickar framåt

Kultur- och fritidsnämnden i Lindesberg blickar framåt

Broschyren Kultur- och fritidsnämndens viljeinriktning 2013-2016 är nu publicerad på Lindesbergs kommuns hemsida.

I broschyren kan du läsa hur kultur- och fritidsverksamheten ska utvecklas i Lindesberg! Under 2013 har Kultur- och fritidsnämnden blickat framåt. I broschyren Kultur- och fritidsnämndens viljeinriktning 2013-2016 kan du läsa om mål och tankar för de närmaste åren. Där finns också förteckningar över mötesplatser och anläggningar i hela Lindesbergs kommun.

Kultur- och fritidsnämnden i Lindesberg ansvarar för en stor och varierad verksamhet i kommunen. Några exempel på ansvarsområden är offentlig konst, bidrag till idrottsföreningar, det kulturhistoriska arvet och alla bibliotek.

Broschyren avslutas med en inbjudan till samtal: "Framför gärna dina synpunkter och åsikter om kommunens kultur- och fritidsverksamhet till nämndens ledamöter. Kontakta personalen på förvaltningen om du har praktiska frågor som rör din förening eller din fritid. I övrigt finner du dagsaktuell information på kultur- och fritidsförvaltningens hemsida >>

Länk till broschyren Kultur- och fritidsnämndens viljeinriktning 2013-2016 >>

För mer information kontakta ordförande i Kultur- och fritidsnämnden Carina Östrand tel 076-7252610.

..................................

Nätverket Lindekultur vill bidra till att utveckla Lindesberg som kulturstad i Bergslagen genom samverkan, samordning och samsyn kring kulturella och kreativa näringar i kommunen. Observera 1: Vill du inte ha detta nyhetsbrev som e-post - klicka på länken som finns längst ned i detta meddelande ("Avregistrera dig...") eller skicka ett mail tillinfo.lindekultur@gmail.com. Vill du följa vårt nyhetsflöde utan att få e-post - följ oss på Facebook . Observera 2: På begäran från Mathias som inte vill bli väckt varje morgon kl 06:00 (när det plingar i hans mobil) senareläggs våra utskick till kl 08:00.