Lindesbergs Filmstudio avslutar terminen med "Under körsbärsträden"

Lindesbergs Filmstudio avslutar terminen med "Under körsbärsträden"

Lindesbergs Filmstudio avslutar vårterminens filmprogram nästa tisdag (26 april) med den japanska filmen "Under körsbärsträden". Då bjuds på grönt te, någon liten kaka och höstens filmprogram.

Vårens filmer har fått följande publikbetyg med 5 som högst: "Mandarinodlaren" 4,6; "Hemkomsten" 4,4; "Min lilla syster" 4,0; "Dheepan" 4,0 "Över mörka vatten" 3,8; "Om hästar och män" 3,4; "Girlhood" 3,3.

.............................

Tisdag 26 april kl 19.00: UNDER KÖRSBÄRSTRÄDEN

Regi: Naomi Kawase; Drama Japan 2014: 128 min

Den tystlåtne Sentaro driver ett gatukök som serverar japanska Dorayaki-plättar. Hans bistra uppsyn väcker intresse och sympatier i omgivningen, bland annat hos den äldre kvinnan Tokue som erbjuder sin hjälp. Motvilligt tackar han ja, och det visar sig att hennes recept på söt bönpasta "An"(som också är filmens originaltitel) får affärerna att blomstra i samma takt.

.............................

LINDESBERGS FILMSTUDIO är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF). Grundupplägget i filmstudiorörelsen är film i föreningsform. Det innebär att man måste vara medlem för att se Filmstudions filmutbud. Medlemskapet i Filmstudion ger inte tillträde till Folkets Hus Bios ordinarie filmvisningar.

FILMSTUDIOANSVARIG: Mats Ericsson (booktraveller@live.se)

Lindesbergs Filmstudio

En del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) lindesberg.filmstudio.se