​Lindesbergs Filmstudio fortsätter vårterminen med ”Vad ska folk säga?”

​Lindesbergs Filmstudio fortsätter vårterminen med ”Vad ska folk säga?”

Torsdag 31 januari kl 19:00 fortsätter Lindesbergs Filmstudio vårterminens filmprogram med norska dramat ”Vad ska folk säga?” - en historia om en ung flicka som ställs inför svåra och livsavgörande beslut. Filmen vann Publikpriset på Göteborg Film Festival 2018.

Lindesbergs Filmstudio är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF). Grundupplägget i filmstudiorörelsen är film i föreningsform vilket innebär att man måste vara medlem för att se Filmstudions filmutbud. Vårterminen 2019 kostar ett medlemskap för vuxen 250 kronor som ger tillträde till sju filmstudiofilmer + en finsk extrafilm. Ungdom t o m 25 år alternativt vuxenstuderande betalar 150 kronor. Medlemskap löses i första hand genom inbetalning till bankgiro 174-4580 (ange namn, adress + ev. e-post) - i andra hand vid ditt första filmbesök.

Torsdag 31 januari kl 19.00: VAD SKA FOLK SÄGA?

Regi: Iram Haq. Drama. Norge 2018, 106 min

Sextonåriga Nisha bor i Oslo och lever ett dubbelliv. Hemma följer hon strikt familjens pakistanska traditioner, men med sina vänner lever hon ett vanligt norskt tonårsliv. När hennes pappa kommer på henne med att ha en pojkvän, skickas hon till Pakistan – ett land där hon aldrig tidigare varit.

Berättelsen är baserad på regissören Iram Haqs egna erfarenheter.

”Vad ska folk säga?” är en historia om en ung flicka som ställs inför svåra och livsavgörande beslut. Filmen skildrar också det komplexa förhållandet mellan en far och en dotter. 19-åriga Maria Mozdah gör en imponerade skådespelardebut i rollen som Nisha. Adil Hussain som spelar hennes pappa har en lång skådespelarkarriär i indiska och internationella filmer.

Lindesbergs Filmstudio

En del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) lindesberg.filmstudio.se