Lindesbergs Filmstudio visar "AVSKED"

Lindesbergs Filmstudio visar "AVSKED"

På tisdag 21 april kl 19.00 presenterar Lindesbergs Filmstudio den sjunde och sista filmen för våren 2015 på Folkets Hus Bio i Lindesberg - det japanska dramat "AVSKED" i regi av Yöjirö Takita.

(Extra! Medlem får ta med en gäst gratis på denna den sjunde filmen).

Tisdag 21 april kl 19.00: AVSKED: Regi Yöjirö Takita: Drama Japan 2008 130 min

Huvudpersonen är den unge Tokyo-cellisten Daigo, som tvingas lämna storstaden då hans orkester läggs ned. Väl tillbakaflyttad till sin barndomsstad på landet hittar han en jobbannons som lovar hög lön och intressanta arbetsuppgifter. Filmen tar oss med på en oväntad resa genom japansk kultur, med utsökt skådespeleri och med en fin dos humor.

.............................
Dags att föreslå filmer till hösten 2015

Medlemmar/blivande medlemmar i Lindesbergs Filmstudio har nu möjlighet att komma med förslag på filmer inför hösten 2015. Gå in på www.sff-filmstudios.org och klicka på Filmlistan. Där ses de filmer som finns att välja mellan. Styrelsen väljer sedan filmer utifrån de förslag som inkommit. För att begränsa antalet filmförslag får varje medlem föreslå högst 3 filmer. Observera att man även kan föreslå filmer av en speciell regissör, filmer på särskilt tema, filmföreläsningar etc. Förslagen lämnas senast tisdag 21 april. E-post: hanna.kblom@gmail.com: Snigelpost: Karin Blomqvist, Lindesbergs stadsbibliotek, Smedjegatan 1, 711 30 Lindesberg. Eller lämnas vid filmvisningen tisdag 21 april.

.............................
Filmstudio - film i föreningsform

Grundupplägget i filmstudiorörelsen är film i föreningsform. Lindesbergs Filmstudio är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF).

PS: Möt oss på "Vi håller Lindesberg i rörelse" 6 maj kl 16.20 vid Pumphuset efter Strandpromenaden.