​Lindesbergs Filmstudio visar ”Woman at war” - en isländsk dramakomedi

​Lindesbergs Filmstudio visar ”Woman at war” - en isländsk dramakomedi

Tisdag 5 november kl 19.00 fortsätter Lindesbergs Filmstudio höstterminen på Folkets Hus Bio i Lindesberg med ”Woman at war” - Islands Oscarsbidrag för 2019 som är en härlig dramakomedi om en David och Goliat-strid.

Tisdag 5 november kl 19.00: WOMAN AT WAR

Regi: Benedikt Erlingsson: Dramakomedi Island 2018 (101 min)

Halla har börjat få misstänksamma blickar - kan denna ensamstående, till synes harmlösa körledare verkligen vara den omtalade kvinnliga ekoterrorist som beslutat sig för att förstöra Islands ekonomi och infrastruktur? Samtidigt som Halla förbereder sig för en omfattande sabotageoperation mot aluminiumindustrin får hon veta att hennes ansökan om adoption av en liten flicka från Ukraina har godkänts. Nu måste hon välja sin väg.

Miljökamp och musik i en ljuv symfoni: Islands Oscarsbidrag för 2019 är en härlig dramakomedi om en David och Goliat-strid. Ett unikt kvinnoporträtt och kreativ regi gör "Woman at War" till en film som fascinerar från första till sista bildrutan.

Som medlem i Lindesbergs Filmstudio får du under höstterminen 2019 se dessa åtta filmer + ta med en gäst på EN valfri film under terminen.

Lindesbergs Filmstudio är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF). Grundupplägget i filmstudiorörelsen är film i föreningsform vilket innebär att man måste vara medlem för att se Filmstudions filmutbud.

Lindesbergs Filmstudio

En del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) lindesberg.filmstudio.se