Aquanauts - expeditionen till Siljansringen 1897 visas på Avesta Art. Foto: Sara Mac Key

​Lindesbergs Konstförening ordnar konstresa till Avesta Art

Söndag 16 augusti inleder Lindesbergs Konstförening höstterminen med en konstresa till Avesta Art som visar "Facts and fantasies". Föreningen har bokat 20 biljetter kl 12.15-14.30 och bjuder medlemmarna på inträdet.

Avesta Art startade 1995. I ett kvarts sekel har konst och kultur erövrat det gamla järnverket i Avesta - ett kulturskifte i industrihistorisk miljö. Avesta Art 2020 - med titel FACTS AND FANTASIES - visar foto, film, skulptur, artefakter, dofter, illusioner, ljudkonst, design & form, målningar, installation, textil mm. Däribland AQUANAUTS – expeditionen till Siljansringen 1897: "För första gången avslöjas här vad som hände deltagarna under en av förra sekelskiftets mest dramatiska forskningsexpeditioner i Sverige". Läs mer om Avesta Art >>

Anmälan till Lindesbergs Konstförenings konstresa till Avesta Art görs senast 11 augusti till Rainer Hickisch (070-739 86 38 - rainer@hickisch.se). Turordningen i anmälan ger plats. Transport i egna bilar eller corona-anpassad samåkning.

19 sept – 21 okt: Utställning i Lindesberg

Lördag 19 september har Lindesbergs Konstförening vernissage för konstutställning med Tomas Herngren i Konstrummet på Lindesbergs stadsbibliotek. Utställningen med målningar (Människor/Ting/Vågor) visas under samma tider som bibliotekets bemannade öppettider och pågår till 21 oktober. Läs mer om Tomas Herngren >>

Ännu inte medlem i Lindesbergs Konstförening? Medlemsavgift för enskild är 75 kr, för familj 125 kr betalas till bankgiro 5440-5873 eller SWISH 123 500 46 35.

Lindesbergs Konstförening