Lindesbergskonstnärer deltar på Konstnärsförbundets medlemsutställning

Lindesbergskonstnärer deltar på Konstnärsförbundets medlemsutställning

Tre konstnärer i Lindesberg - Marianne Degerman, Thomas Rydén och Nick Furderer - deltar på utställning "I Det Gröna" på Nora konsthall som har vernissage lördag 17 juni kl 11.00. Utställningen är Konstnärsförbundet i Örebro läns medlemsutställning med verk av ett 30-tal konstnärer i Örebro län.

Utställningen visas 17 juni - 25 augusti på Nora konsthall som ligger i Biblioteket, Nora. Deltagande konstnärer visar skulptur, grafik, målningar, reliefer med mera.

Förutom Marianne Degerman, Thomas Rydén och Nick Furderer visas verk av Viggo Andersen, Kate Balderud, Richard Brixel, Margita Dahlström, Lennart Eldsfors, Siv Engström, Gösta Eriksson, Inga Gorard, Lena Gustafsson, Stefan Gustafssson, Ulf Torbjörn Hassberg, Jonas Holmquist, Annika Johansson, Astri Johansson, Dan Lekberg, Lotta Lindvall, Agneta Ljung, Anna Molander, Torsten Molander, Annika Nielsen, Christer Norrström, Göran Persson, Kathie Pettersson, Dragomir Rajkovic, Larspers Carina Roxäng, Lena Rönning. Gertrud Samén, Norman Sandén, Aslaug Sköld, Lars Spaak och Sophie Willers.

Örebro Läns Konstnärsförbund (ÖLKf) bildades 2008 sedan Konstnärernas Riksorganisation (KRO) lagt ner sina distrikt. Konstnärsförbundet finns för att hålla samman länets yrkesverksamma konstnärer samt för att ta tag i lokala fackliga frågor som kan bli aktuella. Detta sker genom arbete i nätverk, opinionsbildande aktiviteter och genom kontakter med lokala beslutsfattare och andra intressenter.

Marianne Degerman

Konstnär 0581-153 30