Marianne Degerman på samlingsutställning i Kumla

Marianne Degerman på samlingsutställning i Kumla

Marianne Degerman (Lindesberg) är en av utställarna på Allas våra bilder - en samlingsutställning av Örebro läns grafikgrupp i Kumla utställningshall 12 april - 12 maj.

Kumla utställningshall, Parkgatan 14, Kumla har öppet Må 8–19,Ti 8–20, On 8–19, To 8–19, Fr 8–18, Lö 10–14, Sö 12–16

Örebro läns grafikgrupp (ÖLG) har funnits sedan 1976 och driver en kollektivverkstad för konstgrafik. Idén är att dela utrymmen och utrustning som få har råd med enskilt och att på så sätt öppna möjligheter att jobba konstnärligt med grafik i länet. Nu ställer gruppen ut i Kumla bibliotek.

Örebro Läns Grafikgrupp (ÖLG) är en ideell förening som  driver en verkstad för grafisk konst, den enda i Örebro med omnejd. Verkstaden är arbetsplats och mötespunkt för konstgrafiskt verksamma i länet. Den har utrustning för bl a koppartryck, stenlito, plåtlito, fotogravyr, fotopolymer, viskositetstryck och högtryck. Var medlem arbetar där med sina bildprojekt i perioder. Föreningen arrangerar utställningar, kurser m.m. för att sprida konstintresse och fördjupa kunskaper kring den grafiska konsten.Verkstan ligger på Tullängsgatan 4 i samma hus som Komtek, granne med Tullängsskolan.

Webbplats: www.grafikgruppens.webbsida.com

Marianne Degerman