Markus Lutteman (Fotograf: Pavel Koubek)

Markus Lutteman föreläser i Fellingsbro

Torsdag 7 februari kl 18:30 inleder Fellingsbro Föreläsningsförening det nya året med en riktig rysare på Fellingsbro Folkhögskola när författaren Markus Lutteman föreläser. Föreläsningen är gratis och öppen för alla. Ingen föranmälan. Efter föredraget blir det årsmöte.

Just nu är Markus Lutteman aktuell med sin nya bok ”Floden”. En mörk och lite skrämmande berättelse som fått fina recensioner och som han själv beskriver som en existentiell bladvändare – helt olika hans tidigare böcker. Andra böcker är ”El Choco” och ”Blodmåne” samt ”Heroine“ som han skrivit tillsammans med Mons Kallentoft. Markus är även känd som spökskrivare åt Patrik Sjöberg.

Markus Lutteman är född och uppvuxen i Arboga men har därefter bott i bland annat Stockholm och Liverpool. Han bor sedan tio år tillbaka i Örebro. Han har arbetat på flera dagstidningar, bland annat Svenska Dagbladet, Aftonbladet och Nerikes Allehanda. Markus tilldelades ”Platinapocket” i kategorin Årets mest sålda fackbok 2008 och Stiftelsen Jeremiasfondens Stipendium 2014. Han utsågs till Mälardalsambassadör 2016.

Fellingsbro Föreläsningsförening

En fristående nyhets- och informationskanal för kulturlivet i Lindesberg.

​LindeKultur är en fristående nyhets- och informationskanal för kulturlivet i Lindesberg. ● LindeKultur är den mest kompletta nyhetskanalen för kulturen i Lindesberg. ● LindeKultur är den mest kompletta evenemangskalendern för kulturen i Lindesberg. ● Vi följer kulturlivet i Lindesberg. Följ oss på lindekultur.se (c/o mynewsdesk.com). ● E-postadress till redaktionen: info@lindekultur.se