Ny webbplats ska locka talanger till Lindesberg

Ny webbplats ska locka talanger till Lindesberg

Lindesberg söker talanger som letar efter ett nytt spännande liv - och det görs med hjälp av den nya webbplatsen flyttatilllindesberg.se. Webbplatsen är utvecklad av Handelskammaren Mälardalen i samarbete med Örebrokompaniet och Lindesbergs kommun.

"Välkommen hit. Du har allt vi vill ha. Vi vill göra Lindesberg ännu bättre och vi vill göra det tillsammans med dig. Massor av roliga jobb och en inspirerande plats väntar på dig", heter det på webbplatsen som tipsar om lediga jobb och presenterar många goda skäl för att flytta till Lindesberg.

"I Lindesberg finns det mesta du behöver på nära håll. Här kan du förverkliga dina idéer och skapa ett härligt, tryggt och roligt liv utanför jobbet. Varför inte fortsätta din karriär på något av de expansiva företagen i vår närhet? Vi har många, både små och stora arbetsgivare, som söker inspirerade och kunniga medarbetare. Meritor, Billerud Korsnäs, Lindesbergs lasarett och Lindesbergs kommun är arbetsplatser med driv och kreativitet. Hos och får du också mer tid över och mer bostad för pengarna".

Bland annat profileras "Det glöder om kulturen i Lindesberg":

"Vi har ett rikt kulturliv. Konst teater, film och mycket mer håller platsen levande. Missa inte Vinterspår - en experimentyta och en hel helg med oväntade möten och spännande upptäckter för både professionella och amatörer. Allt bygger på gemenskap och skapar upplevelser som räcker länge".

Och webbplatsen fortsätter om "Från galenskap till harmoni"

"Vi är stolta över våra kreativa genier - Arne Jonsson, Per Fritzell och Martin Almgren. Har du tur möter du en av Sveriges mest prisbelönta poeter, den galnaste av alla galenskapare och killen med guldstrupen och värmen i blicken på mataffären en vanlig tisdag".

Känner du någon som kan göra en plats ännu bättre? Är någon du känner ovanligt talangfull och bra på sitt arbete? Kanske saknar han eller hon ett liv utanför jobbet? Tipsa din vän om ett nytt liv i Lindesberg via flyttatilllindesberg.se.