Özz Nûjen till Lindesberg om mångfald och enfald

Özz Nûjen till Lindesberg om mångfald och enfald

Özz Nûjen kommer till Lindesberg torsdag 11 februari för att föreläsa om mångfald och enfald för Lärarförbundets medlemmar i Lindesberg, Nora och Hällefors.

Det är Lärarförbundets lokalavdelning i Lindesberg som bjuder in till en medlemskväll med mångkulturellt budskap torsdag 11 februari 17.30-19.30 i Lindesbergs Folkets hus. På programmet står mingel, föreläsning av Özz Nûjen och musik av Kapell Malén.

Özz Nûjen använder humorns hjälp att inspirera, tänka om och tänka till och kanske om du är mottaglig att byta ut dina fördomar och gamla tankesätt mot kunskap och istället tänka på möjligheterna. När Özz Nûjen pratar om mångfaldsarbete i arbetslivet handlar det inte i första hand om etnisk mångfald utan om verklig mångfald.

Kapell Malén står för kvällens musik. Svensk traditionell musik blandat med afrikanska, östeuropeiska, kurdiska och iranska melodier.

Kapell Malén