Trion Solala består av Olle Bergel, Jens Lindvall och Anders Gabrielson.

​Solala - vokal succétrio ger konsert i Lindesberg

Lördag 29 februari kl 19:30 kommer den vokala succétrion Solala till Lindesberg för att ge konsert i Lindeskolans aula. Solala är en vokal powertrio med ett unikt tonspråk, bländande stämföring och en hisnande varierad repertoar ackompanjerat av hemmasnickrade rytminstrument.

Solala är en svensk a cappella-grupp från Göteborg. Gruppen startade 2012 och nådde uppmärksamhet genom sina videor på Youtube och Facebook. På sina videoklipp på Youtube sjunger de i köksmiljö egna arrangemang på kända sånger och spelar på diverse köksartiklar. År 2015 släppte gruppen sitt debutalbum Swedish Fishermen. År 2017 släppte gruppen sitt andra studioalbum "Feber". Gruppen har bland annat medverkat i Allsång på Skansen.  År 2016 startade gruppen "Solala Sessions" där de besöker kända artisters kök och gör covers tillsammans med dem, bland andra Helen Sjöholm och Tommy Körberg. Läs mer om Solala på solala.se >>

• När: Lördag 29 februari 2020 kl 19.30-21.00
  • Var: Lindeskolan aula, Lindesberg
  • Biljetter: 400 kr. Köp biljetter på Blombergska bokhandeln eller via nortic.se >>