"Ted Gärdestad - en berättelse om sångerna och livet" till Lindesberg

"Ted Gärdestad - en berättelse om sångerna och livet" till Lindesberg

Lindesbergs Riksteaterförening presenterar nästa lördag (12 mars) kl 19:00 i Folkets Hus Teater "Ted Gärdestad - en berättelse om sångerna och livet" med Erik Winqvist och Simon Forsman.

Recensenter och publik entusiastiska! Över tvåhundrafemtio föreställningar. Kenneth Gärdestad har hjälpt till med att berätta om sångerna och livet. Erik Winqvist och Simon Forsman tolkar och förmedlar. Det är personligt och uttrycksfullt. Texterna får nytt liv, musiken ljuder och berättelsen ger förståelse.Sol vind och vatten, För kärleks skull, Eiffeltornet, Himlen är oskyldigt blå, Äntligen på väg, Fånga en ängel, m.fl.

Biljettpriser per föreställning: 180 kronor (ordinarie pris); 150 kronor (medlem); 90 kronor (ungdomar tom 19 år). Förköp: Lindesbergs Stadsbibliotek 0581-811 40.

..............

Nästa föreställning: Tisdag 12 april kl 19:00: "Du är väl Googlebar lille vän?" med Samuel Fröler. En varm, humoristisk och högaktuell föreställning om den raka vägen till en lyckad image. Plats: Folkets Hus Teater, Lindesberg

..............

Lindesbergs Riksteaterförening, en del av Riksteatern, är en ideell kulturförening som köper in och arrangerar teater- och andra kulturprogram i Lindesbergs kommun. Medlemskap ger möjlighet att köpa abonnemangskort till alla tre föreställningar till fördelaktigt pris. Man behöver naturligtvis inte vara medlem för att se de föreställningar Lindesbergs Riksteaterförening arrangerar MEN ett medlemskap/scenpass ger dig rabatter till teatrar både i Lindesberg och runt om i landet plus en hel del annat!

Lindesbergs Riksteaterförening

070-2639866 Föreningens webbplats