Tryck egna julkort på Grafikverkstan Godsmagasinet i Uttersberg

Tryck egna julkort på Grafikverkstan Godsmagasinet i Uttersberg

Söndag 3 december kl 11-17 bjuder Grafikverkstan Godsmagasinet i Uttersberg (vid Galleri Astley) in till julkortstryckning. GG bjuder som vanligt på alkoholfri glögg, pepparkakor, must och frukt. Och den som vill trycka egna julkort - eller varför inte en julklapp - är välkommen att göra det.

"Materialet får du i julklapp av oss i GG och vi finns givetvis till hands och hjälper till vid pressarna", meddelar Lina Nordenström och Lars Nyberg: "Välkommen förbi när som helst under dagen!"

.

Julkortstryckningen på Grafikverkstan har blivit en uppskattad jultradition i Skinnskatteberg som är grannkommun till Lindesberg. På bilden får en besökare hjälp av Lina Nordström att trycka ett julkort i två färger.

.

Grafikverkstan Godsmagasinet i Uttersberg är en verkstad för verksamma konstnärer. Verkstan drivs som en ideell förening i samarbete med konstintresserade medlemmar. Verkstan ligger i anslutning till Galleri Astley i Uttersberg i Skinnskattebergs kommun. Medlemmarna arbetar med djuptryck och boktryck, handsättning av texter, ofta i bokform. Verkstadsansvariga är konstnärerna Lina Nordenström och Lars Nyberg.