Lindeblecket spelar på Lindesbergs Stadshotell söndag 3 mars kl 14:00.

Vinterspår med konst, musik och praliner på Lindesbergs Stadshotell

Den 2-3 mars är det dags igen för kommunens största kulturarrangemang - Vinterspår. I år med 31 platser att upptäcka och 140 utställare att möta - däribland bildspel, konst, keramik, praliner och massor av musik på Lindesbergs Stadshotell. Hotellet restaurang har öppet för frukostbuffé och sopplunch (lördag-söndag) och á la cart på lördagen.

.

Akvarell av Anita Lindgren.

53 Marias chokladmakeri: Ett litet chokladmakeri i Nora med egen tillverkning av handgjorda praliner, chokladkakor, chokladklubbor och annat gott!

54 SPF Seniorerna Lindesberg: "Vi bjuder på kaffe. Utställning på våra aktiviteter. Bildspel ”Natur & Kultur” av Åke, Leif & Anita. Bildspel båda dagarna: Kl. 11-11.45 Bilder från Lindesberg av Håkan Drugge. Kl. 13-13-45 Fotokonst av Siv Magnusson

55 Musik - Akvileja Damkören: Akvileja bjuder på ett knippe sånger. Konsert lördag kl. 12-12.45.

56 Musik - Durfelan: "Vi är en grupp på 7 personer som spelar folkmusik, från polska till schottis, så Du har svårt att stå still! Konsert lördag kl. 14-14.45.

57 Musik - Churchill: Rock- och blues-musiker. Konsert söndag kl. 12-12.45.

58 Musik - Lindeblecket: Lindeblecket är en sextett som i år firar 40 år. Spelar underhållningsmusik och gör egna konserter. Konsert söndag kl. 14-14.45. Medverkande är: Thomas Jonsergårdh - esskornett; Daniel Andersson - Bbkornett; Nisse Nordblom - althorn; Lars Tybell - tenorbasun; Ingemar Lindgren - tenorbasun; Hans Eriksson - bastuba

59 Anita Lindgren: "Jag målar Akvarell ibland med inslag av tusch på papper men även på tyg som sedan blir Bivaxdukar. Naturen är min inspirationskälla."

60 Siw Magnusson: "Naturen i fokus. Förutom att fota vanliga naturbilder gör jag gärna dubbelexponeringar i kameran eller rör på kameran under exponeringstiden". Bildspel kl 13.00 både lördag och söndag.

61 Solweig Benediktson: "Arbetar med mestadels brukskonst i Stengods och Raku. Inspireras av djur och natur. Har egen verkstad och är medlem av konststudieklubben i Katrineholm".

..........................................

Omslaget till broschyren för årets Vinterspår har målats av Amelie Boson (som ställer ut i Kulturum på Lindeskolan under Vinterspår).

Vinterspår 2-3 mars: Möt 140 utställare på 31 platser över hela Lindesbergs kommun

Den 2-3 mars är det dags igen för kommunens största kulturarrangemang - Vinterspår. I år med 31 platser att upptäcka och 140 utställare att möta. Först ut är Försmaksutställningen i Galleri Konstrummet, Lindesbergs bibliotek då alla utställarna presenteras med var sitt verk redan från 17 februari. Läs mer på lindekultur.se >>

Vinterspår 2-3 mars invigs med Försmaks-utställning 17 februari

Lördag 17 februari kl 11:45-14:00 bjuder Lindesbergs Konstförening in till öppningen av Försmak av Vinterspår i Konstrummet på Lindesbergs Stadsbibliotek. Vernissagen börjar med musik av "2 Herrar med vänner" som utlovar akustiskt med mycket fiol, munspel och gitarr. Lindesbergs Konstförenings ordförande Rainer Hickisch inviger utställningen kl 12:00. Läs mer på lindekultur.se >>