Bidrag att söka för integration eller jämställdhet i Lindesberg

Bidrag att söka för integration eller jämställdhet i Lindesberg

Kultur- och fritidsnämnden i Lindesbers kommun anslår 38.000 kr i bidrag till föreningar som vill göra speciella insatser för att öka integrationen eller jämställdhet i föreningens verksamhet för barn och ungdomar.

"En möjlighet som kulturföreningar som bedriver barn- och ungdomsverksamhet borde ta del", uppmanar Nätverket Lindekultur som samtidigt noterar att 448.874 kronor i aktivitetsbidrag för våren 2014 har fördelats på 35 föreningar. Och eftersom inte hela budgeten för aktivitetsbidraget 2014 togs i anspråk har kultur- och fritidsförvaltningen betalat ut ett extra bidrag på totalt 95 241 kronor. Se här hur många kulturföreningar som får del av detta >>

Föreningar som vill göra speciella insatser för att öka integrationen eller jämställdhet i föreningens verksamhet för barn och ungdomar kan söka bidrag senast 31 oktober.

Vem kan söka? Förening som bedriver barn- och ungdomsverksamhet.

Vad kan man söka pengar till? Insatser för rekrytering av nya medlemmar som främjar integration eller ökar jämställdheten i föreningens verksamhet för barn och ungdomar.

Vad ska ansökan innehålla? En beskrivning av vad föreningen vill göra samt kostnader för det. Ange hur mycket bidrag ni söker. I övrigt gäller Lindesbergs kommuns allmänna villkor för föreningsbidrag.

Hur ansöker vi? Skriv en fri ansökan. Ni kan styrka ansökan med andra dokument om ni så önskar. Skicka ansökan via e-post till fritidskontoret (fritidskontoret@lindesberg.se).

När ska ansökan vara inlämnad? Senast 2014-10-31.

Bedömning av ansökningar: Kultur- och fritidsförvaltningen jämför och bedömer inkomna ansökningar, som beviljas så långt pengarna räcker. Utbetalning sker före 2014-12-31.

Frågor: Kontakta Jonas Andersson 0581-811 66