Konstnär i Lindesberg får "supporterklubb"

Konstnär i Lindesberg får "supporterklubb"

Fem privatpersoner har tagit initiativet till att starta Thomas Rydéns Konstvänner - en slags "supporterklubb" för att hans konst ska nå ut till fler och uppmärksammas mer av media, gallerier och museer.

"Thomas Rydéns målningar har gett impulser, upplevelser och njutning för många - därför tycker vi att hans konst bör njutas av ännu fler människor", skriver Birgitta Jensen Berggren, Peter Larsson, Hanna Mansford, Kristopher Mansford och Elin Andersson i en inbjudan till att bli medlem i Thomas Rydéns Konstvänner.

"En sak vet vi; konsten har betydelse i våra liv. Konst som insikt och utsikt. Konst som upplevelse i form och färg. Vi njuter av konst, andra skapar den. En för oss viktig skapare är Thomas Rydén", fortsätter initiativtagarna.

Målsättningen är att få in tillräckligt många intresserade innan Thomas Rydéns utställning i bostaden den 14-21 december kl 12-18 (vernissage den 14:e).

Thomas Rydéns Konstvänner kommer att ha en årsavgift på 200 kr för privatpersoner och 500 kr för företag och ger följande:

• Medlemsbrev via epost
  • Inbjudan till Thomas Rydéns vernissager
  • Organiserade resor till vernissager när möjlighet finns (självkostnad)
  • 10 % rabatt på Thomas Rydéns konst överförd till Digigraphie
  • 10% rabatt på köp av konst direkt från Thomas Rydén en gång per år
  • Årlig utlottning av ett konstverk signerat Thomas Rydén.
  • Föreningsmöten ett par gånger per år varav Thomas Rydén medverkar vid minst ett tillfälle.

Kontaktpersoner: Birgitta Jensen Berggren, Peter Larsson, Hanna Mansford, Kristopher Mansford, Elin Andersson. Alla svar och eventuella frågor skickas till TRKonstvanner@gmail.com. Alternativt ring Birgitta tel 070 580 52 98 eller Peter tel 070 595 01 90

Thomas Rydén

Konstnär +46 (0) 705 472 745