Lindesbergs Filmstudio visar filmen "Cockpit"

Lindesbergs Filmstudio visar filmen "Cockpit"

Lindesbergs Filmstudio presenterar hösten 2014 sju filmer på Folkets Hus Bio i Lindesberg. På torsdag (13 november kl 19:00) visas den svenska komedin "Cockpit" i regi av Mårten Klingberg.

"Cockpit" är höstens bonusfilm vilket innebär att medlem i Lindesbergs Filmstudio får ta med en gäst utan kostnad.

Mårten Klingberg - regissören, skådespelaren och manusförfattaren - gästade nyligen Lindesbergs för ett samtal med Lars Smed om att göra film.

TORSDAG 13 NOVEMBER kl 19.00: COCKPIT

Regi: Mårten Klingberg - Komedi Sverige 2012 (1 tim 36 min)

Med Jonas Karlsson och Marie Robertson i huvudrollerna. Piloten Valle får sparken och förlorar hustru och bostad på kuppen. För att få umgås med sin blinde och eftertänksamme son tvingas han till den drastiska lösningen att klä sig i peruk och klänning - och söka ett pilotjobb som faller under kvinnokvoten.

....

KOMMANDE FILMER:

• TISDAG 25 NOVEMBER KL 19.00 SMÄRTGRÄNSEN: Regi: Michel Franco - Drama Mexiko 2012 (1 tim 38 min)
  • TORSDAG 11 DECEMBER KL 19.00 THE GRAND BUDAPEST HOTEL: Regi: Wes Anderson - Komedi USA 2014 (1 tim 40 min)

MEDLEMSKAP / FILMSTUDIOKORT :

Filmstudiokort finns i två varianter:

• 1. Betala 300 kronor och se samtliga filmstudiofilmer. Plus en bonusfilm!
  • 2. Betala 200 kronor och se tre (3) valfria filmer ur Filmstudions program. Plus en bonusfilm!

Obs! Man måste vara medlem för att se Filmstudions filmutbud. Medlemskapet i Filmstudion ger inte tillträde till Folkets Hus Bios ordinarie filmvisningar.

Filmstudioansvarig: Karin Blomqvist,karin.blomqvist@lindesberg.se