Nätverket Lindekultur gör kulturlivet i Lindesberg mer synligt

Nätverket Lindekultur gör kulturlivet i Lindesberg mer synligt

Bilden: Den geografiska spridningen för de 1.000 senaste besökarna som visar att de flesta kommer från orter utanför Lindesbergs kommun - under första halvåret 2016 var det omkring 70 procent (Källa: Mynewsdesk)

Nätverket Lindekultur gör kulturlivet i Lindesbergs kommun mer synligt både i och utanför kommunen genom denna nyhetsplats på Mynewsdesk. Under första halvåret 2016 hade nyhetsplatsen 61.950 visningar totalt - en ökning med 240 procent jämfört med 25.927 visningar för motsvarande period 2015.

• 16.326 (25%) kom från andra platser på webben: De tre bästa källorna på webben var Mynewsdesk (46%), Google (18%) och Facebook (11%).
  • 25.321 (41%) kom från länkar i e-post: Nyheter via e-post går till 782 adresser: 49 till kontaktpersoner i Nätverket Lindekultur; 44 till politiker i Lindesbergs kommun; 40 till mediekontakter; 649 till övriga mottagare av vårt nyhetsbrev.
  • 20.303 (33%) kom från bevakningar: Bevakningar går till alla som via Mynewsdesk angett att de vill ha nyheter som rör kultur och andra kulturrelaterade ämnen (för oss okänt antal).

Besökarna tittade i genomsnitt på 1.77 sidor under 1 minut och 49 sekunder per besök på denna nyhetsplats på Mynewsdesk.

De tio mest populära nyheterna under första halvåret 2016:

• 1) Inbjudan till öppna informationsmöten inför Lindessjön Runt Dagen - 1.976 visningar
  • 2) Veckans nyheter från Nätverket Lindekultur (vecka 13) - 1.274 visningar
  • 3) Veckans nyheter från Nätverket Lindekultur (vecka 12) - 1.197 visningar
  • 4) Veckans nyheter från Nätverket Lindekultur (vecka 17) - 1.033 visningar
  • 5) Veckans nyheter från Nätverket Lindekultur (vecka 14) - 1.006 visningar
  • 6) Veckans nyheter från Nätverket Lindekultur (vecka 18) - 972 visningar
  • 7) Nätverket Lindekultur håller tre dialogmöten i höst - 943 visningar
  • 8) Stripa gruvmiljö bjuder in till "Stripadagen" i september - 884 visningar
  • 9) Dags för invigning av nya "Skådeplatsen" i Lindesberg - 867 visningar
  • 10) Veckans nyheter från Nätverket Lindekultur (vecka 16) - 858 visningar

Nätverket Lindekultur är ett ideellt och informellt stöd till kulturella och kreativa verksamheter i Lindesbergs kommun. Genom samverkan och samordning når vi samsyn kring att kulturen finns, kan och behövs för att utveckla Lindesberg. Genom marknadsföring gör vi kulturen mer synlig både i och utanför Lindesberg - bland annat genom denna nyhetsplats på Mynewsdesk. Följ oss på Mynewsdesk >>

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR. Över 5.000 varumärken - bland annat Region Örebro län, Örebro universitet, Örebro kommun, Örebro länsteater - använder sina nyhetsrum på Mynewsdesk för att publicera och distribuera sina nyheter, öka sin synlighet samt knyta relationer med sin marknad och sina viktigaste journalister. Läs mer om Mynewsdesk >>

...............................................................

Nätverket Lindekultur på Facebook

Nätverket Lindekultur finns även på Facebook - ett nyhetsflöde för de som vill ha alla nyheter från Nätverket Lindekultur direkt när de publiceras + övriga nyheter om kulturlivet i Lindesberg från andra nyhetskanaler.

Nätverket Lindekultur har idag 188 som gillar oss - och delar våra nyheter till sina kontakter (och ju fler som gillar och/eller delar våra nyheter - desto fler visningar).

De tio mest populära nyheterna under första halvåret 2016:

• 1) Missa inte årets musikteater på Lindeskolan - 1.593 visningar
  • 2) Finkelbottom – en dundrande succé - 1.275 visningar
  • 3) Sommarens program på Siggebohyttans bergsmansgård - 1.185 visningar
  • 4) Gun-Britt och Anders visade trädgården - 1. 058 visningar
  • 5) Snart biljettsläpp till årets musikteater på Lindeskolan - 1.054 visningar
  • 6) Öskebohyttans kultur- och missionshus bjuder in till hantverksmarknad - 1.048 visningar
  • 7) Hantverksdag på lördag i Öskebohyttans Missionshus - 1.028 visningar
  • 8) Kulturskolelärare i Lindesberg ger ut läroböcker - 951 visningar
  • 9) Brukskontoret i Lindesberg - ny mötesplats i Vinterspår - 707 visningar
  • 10) Perssons Magasin - ett turistmål med konst och konsthantverk som bas - 506 visningar

...............................................................

Hjälp Nätverket Lindekultur att sprida våra nyheter till ännu fler!

Ladda ned vår affisch/löpsedel, skriv ut i önskad storlek (upp till A3) och anslå på lämpliga platser för marknadsföring av Nätverket Lindekultur som nyhetskanal för kulturlivet i Lindesberg. Klicka här >>

Tipsa dina vänner om att Nätverket Lindekultur (www.lindekultur.se) är den mest kompletta nyhetskanalen och evenemangskalendern för kulturlivet i Lindesbergs kommun - de kan själva välja hur de vill följa oss:

• Veckans nyheter från Nätverket Lindekultur - ett nyhetsbrev för dig som vill ha alla nyheter samlade i ett utskick per vecka via epost: Beställs via epost till info@lindekultur.se
  • Följ Nätverket Lindekultur på Mynewsdesk - ett nyhetsflöde för dig som vill ha alla nyheter från Nätverket Lindekultur direkt när de publiceras: Följ oss på Mynewsdesk >>
  • Följ Nätverket Lindekultur på Facebook - ett nyhetsflöde för dig som vill ha alla nyheter från Nätverket Lindekultur direkt när de publiceras + övriga nyheter om kulturlivet i Lindesberg från andra nyhetskanaler. Följ oss på Facebook >>

Vill du sprida nyheter och evenemangstips i vår nyhetskanel: För publicering av nyheter och evenemang som gäller kulturlivet i Lindesbergs kommun - skicka underlag till info@lindekultur.se. Redaktör för Nätverket Lindekultur: Sven Carlsson :: 070-544 62 32