Vårens teaterföreställningar i Lindesberg

Vårens teaterföreställningar i Lindesberg

Lindesbergs Teaterförening arrangerar under våren 2014 tre föreställningar i Folkets Hus Teater - "Bolanders skor" 30 januari, "Bevis" 27 februari och "När rocken kom till Sveg" 12 april.

Torsdag 30 januari kl 19.00: Teater Martin Mutter & Stadra Teater ger BOLANDERS SKOR med Magnus Wetterholm och Rune Jacobsson.

Möt Gunhild och Wivi, två damer i den bästa av åldrar. Båda arbetar i affären Bolanders skor och kan allt om skor. Direktören, denne fine man som en gång anställde dem är död. Viktor Svan - vart tog han vägen? Vad är det egentligen som sker i den lilla skoaffären. Bolanders skor är en historia om glädje, hämnd, vänskap och kvinnlig list. Det är roligt, berörande, hisnande och lite upprörande.Kaffe/te med bröd ingår i biljettpriset och serveras i pausen. Efter pausen bjuder vi på skosånger! Gunhild och Wivi tar ton till inspelad musik. Diggiloo Diggiley, Somliga går i trasiga skor, Ta av dig skorna… Sånger där skor är det som får livet att hetta till. Läs mer om Bolanders skor >>

Torsdag 27 februari kl 19.00: Teater C ger BEVIS med Andrea Geurtsen, Eva Maria Oria, Mats Tielman Lindberg, Jurgen Andersson

BEVIS är en intelligent, underhållande och spännande pjäs som gjort succé i London och på Broadway. Matematikgeniet Robert har dött. På verandan sitter hans dotter och väntar på att Roberts tidigare student ska bli klar med genomgången av hans anteckningsböcker i sin jakt efter någon revolutionerande upptäckt. Studenten kommer snart att hitta något märkligare än han kunnat drömma om... Läs mer om Bevis >>

Lördag 12 april kl 19.00: Riksteatern ger NÄR ROCKEN KOM TILL SVEG med Torgny ”Kingen” Karlsson & ett tremannaband