Veckans nyhetsbrev från LindeKultur (vecka 13)

Veckans nyhetsbrev från LindeKultur - en fristående nyhets- och informationskanal för kulturlivet i Lindesbergs kommun med två huvuduppgifter: ● Information & Marknadsföring - för att göra kulturlivet i Lindesberg mer känt både i och utanför kommunen; ● Bevaka & Granska - för att uppmärksamma kulturpolitiska frågor på kommunal, regional och nationell nivå av vikt för kulturlivet i Lindesberg.

..................................................................................

Alla nyheter - se nyhetsarkivet >> Nyheter om kulturlivet i Lindesberg (med omnejd) skickas till info@lindekultur.se. Publicering av relevanta nyheter är en kostnadsfri tjänst från redaktionen för LindeKultur.

Efter långt uppehåll: Nytt kultursamtal hålls 3 april i Stripa

Onsdag 3 april kl 18:00 bjuder Tillväxtnämnden i Lindesberg - genom ordförande Tom Persson (SD) och vice ordförande Conny Ärlerud (M) - in till KULTURSAMTAL i Gallerirum i Stripa gruva. "Varmt välkomna att samtala kring kulturen i vår kommun. Ställ frågor, fika och samtala med politiker om kultur", heter det i inbjudan: "Skicka gärna in dina frågor i förväg via mail till kulturkontoret@lindesberg.se. Läs mer på lindekultur.se >>

• Om du vill skicka in en fråga anonymt - skicka den till info@lindekultur.se så ställer vi den till Tillväxtnämnden!
  • Värt att veta om Tillväxtnämnden & Tillväxtförvaltningen inför kultursamtalet 3 april - kommer på LindeKultur inom kort!

Tillväxtnämnden utreder framtiden för föreningshuset Sandströms i Lindesberg

Tillväxtnämnden i Lindesbergs kommun har beslutar att uppdra till förvaltningschefen att utreda framtiden för föreningshuset Sandströms med bland annat en utvärdering av fastighetens skick och eventuellt renoveringsbehov för fortsatt föreningsverksamhet. Delrapportering sker på nämndens sammanträde i maj och slutrapportering på nämndens sammanträde i september. Läs mer >>

Snart dags för avgörande om biografens framtid i Lindesberg

Estetiska programmet på Lindeskolan läggs inte ned - tack vare ett brett opinionstryck. Nu är det dags att mobilisera motsvarande opinion för att den kommunala biografen i Lindesberg inte ska läggas ned. Arbetet med kommunens "handlingsplan för en budget i balans" går nu in i slutskedet - men inget har ännu offentligtgjorts om vad det kan komma att innebära för biografen. Läs mer >>