KungSängen flyttar huvudkontoret till Bas Barkarby i Järfälla

KungSängen flyttar huvudkontoret till Bas Barkarby i Järfälla

KungSängen är Sveriges ledande sängbutikkedja med sina närmare 50 butiker runt om i landet. Företaget ser en fortsatt hög efterfrågan på sängar av hög kvalitet och fortsätter att rusta för ytterligare tillväxt. Nu flyttar KungSängen sitt huvudkontor till miljöcertifierade Bas Barkarby för att förenkla framtida rekryteringar och fortsätta stärka företagets hållbarhetsinriktning och position på marknaden.

Företagets nya huvudkontor är placerat hos Bas Barkarby och lokalen är 400 kvadratmeter stor. Kontoret ligger på 14:e våningen med 360° vidsträckt utsikt.

– Närheten till Stockholm och goda förbindelser gör att det kommer bli enklare att bjuda in samarbetspartners såsom leverantörer och fastighetsägare samt även underlätta för interna mötestillfällen med kollegor som reser in från övriga landet, säger Gabriella Palmer, expansionschef på KungSängen.

KungSängen har tecknat ett så kallat grönt hyresavtal – en överenskommelse mellan hyresvärden och hyresgästen om gemensamma åtgärder för att bibehålla eller förbättra lokalens miljömässiga prestanda. Lokalen i Bas Barkarby är miljöcertifierad enligt Breeam, nivå very good.

KungSängens hela affärsidé vilar på en hållbar grund och miljöcertifieringen av kontoret går hand i hand med den värdegrunden. KungSängen arbetar aktivt med hållbara material i sina sängar och kringprodukter, därför strävade företaget efter miljöcertifierade lokaler till nya huvudkontoret. Företagets högt efterfrågade sängar är tillverkade av obehandlad svensk gran och tillverkas för hand i Enköping, detta för att bidra med hållbara produkter till den svenska marknaden.

– Kontoret är en viktig del av företagets identitet och i Bas Barkarby får vi bättre möjlighet att växa och rekrytera personal, säger Marcus von Greyerz, VD på KungSängen. Läget ger oss också närhet till vår produktion i Enköping samt flera av våra butiker.

KungSängens planerar att flytta in i sitt nya huvudkontor i mitten av juni 2022.