KungSängen stärker upp med nya rekryteringar

KungSängen stärker upp med nya rekryteringar

KungSängen laddar för fortsatt expansion och rekryterar Sebastian Falck som ny CFO, Gabriella Palmer som ny Expansionschef och Ola Benemark som ny E-handelschef.

KungSängen expanderar i högt tempo. Sängkedjan, som är störst i Sverige, har under första halvåret öppnat flera nya butiker runt om i landet och flyttat huvudkontoret till Barkarby. Nu fortsätter tillväxten i form av nya tjänster på just huvudkontoret och till ledningsgruppen.

Först ut är nytillträdda Sebastian Falck som tar över stafettpinnen som Chief Financial Officer från tidigare CFO, Berit Rangius. Sebastian har sedan tidigare lång erfarenhet från hotell & restaurangbranschen och därmed god vana för service samt fokus på hållbarhet, något som KungSängen är väldigt måna om. Med över 10 års erfarenhet som CFO har KungSängen högsta förtroende för Sebastian Falck.

– KungSängen är ett starkt och hållbart varumärke med enorm potential, förutsättningarna är satta och jag ser fram emot att vara en del av den utveckling och expansion som ligger framför oss, säger Sebastian Falck.

Två nya tjänster hos KungSängen

KungSängens stora varumärkesutveckling och kraftiga expansion runt om i landet har banat väg för två nya tjänster hos företaget – expansionschef och e-handelschef.

Rollen som expansionschef är ny och till denna post har bolaget rekryterat Gabriella Palmer. Gabriella har närmare 10 års erfarenhet från att ha arbetat med butiksexpansion och butiksportföljförvaltning hos svenska och internationella retailföretag, senast hos Specsavers, dessförinnan på JLL och Espresso House. På KungSängen kommer Gabriella ansvara för den fortsatta expansionen av nya butiker samt optimering av den befintliga butiksportföljen. Under de senaste åren har KungSängen ökat med tiotals butiker i Sverige. Idag har KungSängen 47 butiker runt om i landet, med ambition att dubblera antalet butiker under den kommande femårsperioden.

– KungSängens starka varumärke med kvalitet och hållbarhet i fokus genom hela värdekedjan i kombination med ett uppdaterat butikskoncept gör att den fortsatta potentialen framåt är stor. Att produktionen av kvalitetessängar ligger i Enköping är en stark USP. När den fysiska handeln blir mer lokal känns det samtidigt rätt att komma ännu närmare kunden och ytterligare tillgängliggöra KungSängens eftertraktade produkter. Jag ser fram emot de samtal som väntar med fastighetsägare, konsulter och utvecklare, säger Gabriella Palmer.

Till rollen som E-handelschef har KungSängen rekryterat Ola Benemark. Ola har över tio års erfarenhet av rollen som E-handelschef och kommer fokusera på att stärka upp och möjliggöra en ännu större expansion av KungSängens digitala affär. E-handeln är en viktig del av KungSängens expansionsresa och är för många ett första möte med företagets utbud av sängar och sängtillbehör. Fler och fler väljer att handla säng och sängtillbehör via mobilen och datorn, därför fortsätter KungSängen att hårdsatsa på E-handeln och dess fortsatta utveckling.

KungSängen har genomgått en fantastisk transformation i butiksledet och i sitt varumärkesarbete under de senaste åren. Därför ser jag nu framemot att vara med och bidra till samma transformation i vår e-handel och digitala kanaler, säger Ola Benemark.

KungSängen ökar upp tempot

Den starka och unika ställningen inom sängbranschen gör att Kungsängen valt att ta upp tempot till nya nivåer inom flera områden.

Sebastian, Gabriella och Ola har alla lång erfarenhet inom deras respektive område och rekryteringarna är en viktig del i vår fortsatta expansion. KungSängen välkomnar dem och deras expertis med varm hand, avslutar Marcus von Greyerz, VD på KungSängen.