Butiken i Karlstad öppnade hösten 2019. Foto och styling Mija Rooth.

KungSängen öppnar ny butik. Igen.

KungSängen fortsätter att expandera under 2020. Förra året öppnade sängkedjan upp på fyra nya platser runt om i landet. Ingenting talar för att expansionstakten kommer att minska under det nya året, trots att andra spelare på sängmarknaden fortsatt har en tuff tid. I mars är det dags igen, den här gången öppnar KungSängen i Uddevalla.

- Vi ser väldigt stor potential på västkusten och Uddevalla blir ett bra läge för oss. Vi är mycket glada för att fler och fler kunder väljer oss, så att vi kan expandera, i en bransch som i övrigt har det tufft. Vi har vår sängtillverkning i Sverige och det tror jag blir allt viktigare i kundernas val av sängleverantör. Jag ser också att fler vill välja en säng som kommer att hålla länge, och som är anpassad efter kundens egna behov.

Peter Gustafsson, VD, KungSängen

De senaste åren har många förändringar och satsningar skett inom KungSängen i syfte att bygga ett stabilt företag som fortsätter att vara framgångsrikt i den framtida sängmarknaden. Företaget har vid sidan av expansionen genomgått andra stora förändringar och moderniserat butikskoncept, sortiment, varumärkesplattform, IT-miljö och introducerat en omni-lösning.

- Det är alltid roligt att få slå upp dörrarna till våra nya butiker med vårt fina butikskoncept. Jag är stolt att säga att detta blir min fjärde butiksinvigning på ett år. I Uddevalla kan vi dessutom dra logistiska fördelar av våra butiker i Göteborg, Borås, Karlstad och Jönköping men jag ser ingen risk i att de skulle kanibalisera på varandra. Jag spår snarare att vi kommer att bli ett starkare varumärke utmed hela västkusten. Samtidigt tittar vi på flera spännande lösningar för just den delen av landet och givetvis även på andra platser.

Nicklas Thuvesson, Regionchef, KungSängen