KungSängen Signatur bäst i test bland ramsängar

KungSängen Signatur bäst i test bland ramsängar

Ramsängen Signatur har erhållit bästa placering i Testfaktas test av ramsängar. Sängen KungSängen Signatur utsågs till bästa säng i sin kategori.

Testfakta är ett oberoende test- och researchföretag för konsumentprodukter. I deras senaste test gjordes en jämförelse mellan 10 ramsängar från olika återförsäljare och producenter i standardklassen, upp till 7000 kr.

KungSängen Signatur med bäddmadrassen Svea hade bäst ergonomiska egenskaper och blev bäst i test. Den är även den enda sängen i jämförelsen som lever upp till kriterierna för Testfaktas kvalitetsmärkning Verified Quality & Performance.

- God sömn är viktigt för hälsan och vi vill göra den tillgänglig för fler. Vi är mycket stolta över utmärkelsen bäst i test! Tack vare att vi utvecklar sängarna själva och tillverkar dem i vår egen fabrik i Enköping kan vi sälja kvalitetssängar till riktigt bra priser. Snabbt går det också – KungSängen Signatur tillverkas och levereras hem till kunden på bara 2-4 veckor, säger Ulrika Eriksson, vd för KungSängen.

Sängen Signatur är en hög ramsäng med tredubbla resårer och extra kraftig ram. Resårkombinationen ger ett följsamt stöd för hela kroppen och har en mjukare resår vid skulderpartiet som ger extra tryckavlastning. Sängen är utvecklad av KungSängen och tillverkas i den egna fabriken i Enköping.

De kvaliteter som resulterade i det höga betyget var framför allt sängens ergonomiska egenskaper, vilka var bäst av alla i testet, och andningsförmågan. Sängen fick även fina betyg vad gäller kvalitet och konstruktion. Testfaktas motivering för vinsten var ”Bäst i test. Bäst ergonomi och bra andningsförmåga. Tydlig zonindelning”.

KungSängen Signatur säljs endast i KungSängens butiker och via www.kungsangen.com.