Finalen i Kvix Wellstar – i kväll avslöjas vem som blir årets Wellstar

Kvix Wellstar, världens första och största talangjakt för streamers av hälsa och välmående, har väckt stort engagemang i Hälsosverige. Några av landets mest populära träningsinfluencers är med i tävlingen, vilka supportas av mediamakthavare på sociala medier och lokalpress.

”De kan vinna en miljon för träningsklipp”

Häromdagen gjorde Idoljury- och radioprofilen Laila Bagge en shoutout på instastory för att uppmuntra sina följare att rösta på nära vännen Elin Härkönen – som är en av de eldsjälar som under fyra veckor inspirerat om träning och livsstilsbalans på Kvix.se. ”De kan vinna en miljon för träningsklipp”, löd rubriken när lokaltidningen i Eskilstuna skrev om PT-trion CRFitness medverkan i Kvix Wellstar. CRFitness är ett framgångsrikt företag med fokus på mammor som drivs i Eskilstuna och Malmköping av träningsentreprenörerna Lina Sönnerlind, Sophie Äbb och Carola Ranmo.

Även Biggest Loser-tränarprofilen Pischa Strindstedt har fått kärlek av vännen Paula Rosas som ofta synts på sociala medier med Pischas bootcamps.

Det har varit spännande att följa dessa Wellstars alla tävlingsbidrag. Och det är tydligt att arbetet de lagt ner har gett utdelning. Nu har vi 10 finalister i finalen och inom bara några timmar får vi veta vem som blir årets Wellstar och går till sängs 1 miljon kronor rikare.

Uppslutningen av medlemmarna på livesändningarna har varit imponerande tack vare det enorma utbudet, därmed har även medlemsantalet ökat på plattformen, säger Vlora Ramadani, marknadschef på Kvix.se.