Nya Peugeot Media Center – snabbare, enklare och mobilt

Nya Peugeot Media Center – snabbare, enklare och mobilt

Sedan juli månad är Peugeots internationella pressrum helt och hållet uppdaterat för en förbättrad och behändigare användning. Du kan nu snabbt och enkelt hitta såväl nya som gamla pressmeddelanden, bilder och videoklipp på samtliga modeller, och många andra intressanta fakta om Peugeot och märkets olika aktiviteter.

För att få tillgång till det nya pressrummet omregistrerar du dig på www.peugeot-pressepro.com, där du knappar in bland annat ditt press-id. På så sätt kan du ta del av de senaste nyheterna på webben och få information i din mail när nyheterna publiceras. I pressrummet har du obegränsad tillgång till samtliga foton, videoklipp, statistik och pressmeddelanden.

Peugeot Media Center har utvecklats baserat på användarnas synpunkter om den föregående hemsidan.

Den största förändringen är det förbättrade gränssnittet med ett helt nytt utseende. Det är nu enklare att få en överblick över hemsidans innehåll och du väljer själv den rubrik som passar just ditt intresseområde. Dessutom är bildbanken förbättrad tack vare en ny struktur. Tumnagelbilderna visar direkt vilken bilmodell det handlar om, och du kan enkelt ladda ner en bild i taget eller flera på samma gång. Om du vill ha flera bilder bockar du för de du vill ha, och hittar dem sedan i din korg (”Cart”) där du snabbt laddar ner dem.

Pressrummets huvudsakliga nyheter:

- Informationen hittas numera under fyra rubriker (produkt, varumärke, design och bildbank). Du kan därmed enkelt klicka dig vidare till den rubrik som matchar ditt område;

- Du kan nu använda nya Peugeot Media Center på din Smartphone, vilket ger dig snabba och smidiga nyheter direkt i mobilen precis när du behöver det;

- Nyhetsflödet kan även anpassas till dina behov och intresseområden direkt vid registrering;

- Inloggningsfunktionen har förbättrats och känner nu omedelbart igen din mailadress.

Du kommer givetvis att fortsätta få nyheter från oss på MyNewsDesk och www.peugeot.se, där du hittar såväl foton som pressmeddelanden. Peugeot Media Center är ett smidigt komplement, som ger dig en genväg till en rik bildbank och annan intressant information.

Peugeot Media Center

www.peugeot-pressepro.com