Peugeot fortsätter att vinna mark i Sverige

Augusti en ny rekordmånad för Peugeot

Peugeot fortsätter att vinna mark i Sverige. Med ett brett och modernt modellprogram och försäljningssuccén Peugeot 3008 SUV blir märket allt mer intressant för svenska bilkunder. I augusti gjorde Peugeot sin bästa försäljningsmånad på åtta år.

- Försäljningssiffrorna är glädjande och ett bevis på att vi agerar rätt och har rätt produktererbjudande, säger Tobias Pettersson, vd för Peugeot Sverige, och fortsätter:

- Eftertraktade modeller som Årets Bil-vinnaren Peugeot 3008 SUV, den kompakta Peugeot 2008 SUV och nu flexibla familjebilen Peugeot 5008 SUV placerar oss definitivt i nya segment som resulterar i att vi blir en viktig aktör på den svenska bilmarknaden.

När augusti månad summeras har Peugeot en marknadsandel på 5,1 procent av totala registreringar för personbilar och transportbilar. Tittar man närmare på Verklig Försäljning för personbilar och transportbilar är siffrorna ännu bättre, då Peugeot landar på 5,8 procent i marknadsandel. Det är den bästa månadsnoteringen som Peugeot stått för sedan 2009.

- Det är starka siffror och bygger vidare på den positiva trend vi har haft de senaste åren. Framförallt är det glädjande att det handlar om Verklig Försäljning, det vill säga bilar som faktiskt är kopplade till slutkund, säger Tobias Pettersson.

Verklig Försäljning, ett begrepp som analysföretaget vroom använder, visar hur många fordon som är sålda till slutkund, det vill säga registrerade på privatperson eller företag som ej är bilhandel, inom 30 dagar efter första registreringsdatum. Peugeot Sverige använder Verklig Försäljning som ett verktyg i det dagliga arbetet och välkomnar därför de positiva siffrorna.

- Verklig Försäljning visar att vår affärsmodell fungerar, att vi har bra produkter och att exempelvis våra privatleasinglösningar lockar nya kunder. Peugeot är på rätt väg och vi kommer fortsätta bygga vidare på den positiva trenden med nya innovativa erbjudande, säger Tobias Pettersson.