DS bjuder på modevisning – med Plaza och Beckmans Designhögskola

DS bjuder på modevisning – med Plaza och Beckmans Designhögskola

DS Automobiles har en nära koppling till de franska modehusen, med både avantgarde och haute couture som inspirationskällor. Nu tar DS, i samarbete med Plaza och Beckmans Designhögskola, catwalken till BotaniCar i Norrvikens trädgårdar.

– DS Automobiles är förknippat med färg, sofistikerad design och viljan att överraska. Därför är det fullt naturligt att vi, i samarbete med Plaza och Beckmans Designhögskola, bjuder på en modevisning i DS-inspirerad miljö och ger Norrvikens trädgårdar en touch av avantgarde, säger Robin Jacobsson, marknadschef för K.W. Bruun Automotive, som ansvarar för DS Automobiles i Sverige.

Den 4–6 augusti öppnar Norrvikens trädgårdar upp för eventet BotaniCar – med fokus på innovation, design och miljö. I samband med BotaniCar kommer DS Automobiles att finnas på plats i Norrvikens trädgårdar med bland annat med den nya modellen DS 4.

– DS 4 lanseras nu på den svenska marknaden och BotaniCar erbjuder en fantastisk plattform för att visa upp modellen för en stor publik. DS 4 representerar vad DS Automobiles är i dag och pekar även ut riktningen för framtiden – vilket är passande för ett event som BotaniCar, säger Robin Jacobsson.

I samband med BotaniCar kommer DS Automobiles att anordna en modevisning, i samarbete med det prestigefyllda magasinet Plaza och omtalade Beckmans Designhögskola, bland DS-modellerna på plats.

– Plaza och Beckmans Designhögskola representerar många av de kärnvärden som DS Automobiles står för – med fokus på design, utmana omvärlden och väcka intresse – och därför är det extra roligt att ha med dessa partners i samband med BotaniCar, säger Robin Jacobsson.