K.W. Bruun Autoimport blir ny importör av DS i Sverige

K.W. Bruun Autoimport AB och PSA-gruppen har tecknat ett avtal gällande import av det franska premiummärket DS till Sverige.

- DS är ett premiummärke med stor potential och med flera mycket intressanta nyheter på gång. Därför är det väldigt glädjande att vi på K.W. Bruun Autoimport AB kommer vara en del av denna resa och gemensamt etablera DS i Sverige på allvar, säger Tobias Pettersson, VD för K.W. Bruun Autoimport AB och Peugeot Sverige.

2014 valde PSA-gruppen att skapa ett nytt fristående premiummärke - DS. Målsättningen var att skapa ett franskt premiummärke som kunde utmana konkurrenterna i premiumklassen. Efter några års hårt arbete börjar nu resultaten verkligen att synas, bland annat genom den väldesignade och innovativa DS 7 Crossback.

- Nya DS 7 Crossback är en imponerande bil som visar var DS är idag men som också pekar ut riktningen inför framtiden. Det är en premiumbil, på alla sätt och vis, och ger en första inblick i vad som väntar framöver, säger Tobias Pettersson och fortsätter:

- Därför ser vi fram emot en möjlighet att presentera DS för den svenska marknaden.

Den 1 oktober tar K.W. Bruun Autoimport AB över importen av DS till Sverige. DS kompletterar på så vis Peugeot, som redan finns i varumärkesportföljen. Dessutom har K.W. Bruun Autoimport AB tecknat ett avtal gällande import av Opel och där pågår det i dagsläget en övertagningsprocess.

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Verksamma i nästan 160 länder med 10 000 återförsäljare och verkstäder har märket stor spridning över hela världen. Efter drygt 200 år av stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång. Försäljningen ökar stadigt i hela världen, modellprogrammet är det yngsta någonsin (2,6 år i snitt) och Peugeot leder hållbarhetsutvecklingen med ett genomsnittligt koldioxidutsläpp på 106,9 g/km. Hög kvalitet i såväl produkter som service, förfinad design och omsorg och en unik körupplevelse bidrar till den bilglädje varje Peugeot förmedlar. Nya Peugeot 3008 SUV fick den prestigefulla utmärkelsen« Årets Bil 2017».