K.W. Bruun och Hedbergs Bil inleder gemensam Malmö-satsning

K.W. Bruun och Hedbergs Bil inleder gemensam Malmö-satsning

K.W. Bruun Automotive fortsätter storsatsningen på återförsäljarnätverket. Nu inleds ett samarbete med Hedbergs Bil - som blir återförsäljare av Peugeot och Citroën i Malmö.

- Det är glädjande att vi kan bredda och stärka K.W. Bruuns återförsäljarnätverk och öka vår närvaro i Malmöregionen med en så etablerad och välkänd återförsäljare som Hedbergs Bil. Detta samarbete kommer gynna tillgängligheten för så väl Peugeot som Citroën i Malmö, säger Dennis Edberg, Retail Director för K.W. Bruun Automotive.

Hedbergs Bil grundades 1896 av John Hedberg i Malmö och har sedan dess varit en av stadens mest välkända bilhandlare. Nu skriver Hedbergs Bil ett nytt kapitel i sin historia - genom att inleda ett samarbete med K.W. Bruun Automotive och bli återförsäljare av Peugeot och Citroën.

- Vi ser verkligen fram emot den resa vi nu påbörjar tillsammans med K.W. Bruun Automotive. Med anledning av att vi sålt bilar i snart 100 år, är vi övertygade om att vi kan tillföra en hel del erfarenhet och kunskap som ny återförsäljare av Peugeot och Citroën i Malmö. Inte minst genom en positiv försäljningsutveckling och att skapa starka relationer med bilägarna, säger Carl-Johan Hedberg, marknadschef för Hedbergs Bil.

Hedbergs Bil tar ett helhetsansvar som auktoriserad återförsäljare med nybilsförsäljning, verkstad och service av Peugeot och Citroën. Säljstart av de båda märkena beräknas till sommaren.

- Såväl Peugeot och Citroën erbjuder ett brett och spännande elektrifierat modellutbud för både person- och transportbilar, vilket tilltalar oss väldigt mycket. Vi ser med glädje fram emot framtiden samt hälsar alla gamla och nya kunder välkomna till oss!, säger Carl-Johan Hedberg.