K.W. Bruun Automotive.

K.W. Bruuns förvärv av J BIL är officiellt

Nu har K.W. Bruuns förvärv av J BIL godkänts av Konkurrensverket. Ett mycket glädjande besked menar representanter för både K.W. Bruun och J BIL.

– Det är glädjande att vi nu är i mål och kan börja arbeta tillsammans med J BIL. Vi på K.W. Bruun har en långsiktig strategi att utveckla ett starkt återförsäljarnätverk och vi ser J BIL som en självklar del av det arbetet, säger Tobias Pettersson, vd för K.W. Bruun Automotive.

J BIL är sedan tidigare auktoriserad återförsäljare av K.W. Bruuns bilmärken Peugeot, Opel, Citroën och Mitsubishi. Nu stärks samarbetet mellan J BIL och K.W. Bruun, vilket välkomnas av J BIL:s vd och delägare John Marnell.

- Denna affär stärker oss på J BIL och ger oss förutsättningar att fortsätta utvecklas. K.W. Bruun tror på affärsmodellen med fysiska återförsäljare och tillsammans kommer vi stärka vår närvaro i Göteborg och Stockholm ytterligare, säger John Marnell, vd och delägare för J BIL.

En av de utpekade strategierna för det nya samarbetet mellan K.W. Bruun och J BIL är att utveckla närvaron i regionerna Göteborg och Stockholm, där J BIL i dag finns på tre respektive fyra platser.

– Vi är övertygade om att en tydlig lokal närvaro och tillgänglighet är viktigt för våra kunder, både under processen att köpa en ny bil eller serva en befintlig. En god relation mellan våra återförsäljare och kunden skapar långsiktighet och vårt förvärv av J BIL stärker denna långsiktiga strategi i Stockholm och Göteborg, säger Tobias Pettersson, vd för K.W. Bruun Automotive.