K.W. Bruun Automotive ökar satsningen på transportbilar.

K.W. Bruuns nya satsning på transportbilar – ökad biltillgång och nya erbjudanden

Större biltillgång i flera segment, nya erbjudanden och fler återförsäljare med spetskompetens på försäljning av transportbilar. K.W. Bruun siktar på ökad försäljning under hösten för bilmärkena Opel, Peugeot och Citroën.

K.W. Bruun inleder nu en ny storsatsning på transportbilar för bilmärkena Peugeot, Citroën och Opel, med fokus på ökad försäljning, större volym och fler återförsäljare med spetskompetens som kan tillgodose kunders behov.

– Transportbilsmarknaden har sedan pandemin varit kraftigt drabbad av bilbrist, mycket som en följd av komponentbristen. Men under året har tillgången sett mycket bättre ut för våra bilmärken och försäljningen har fortsatt gått bra. Och nu under hösten ökar vår biltillgång ytterligare och därför är det nu dags att inleda en ny satsning, säger Patrik Hansson, Brand Manager LCV, på K.W. Bruun Automotive.

Fler återförsäljare med spetskompetens

K.W. Bruun har i dag cirka 230 återförsäljare som säljer transportbilar från antingen ett eller flera av bilmärkena Opel, Peugeot och Citroën. Vissa återförsäljare är certifierade Professional Centers, vilket innebär att personalen har spetskompetens på transportbilsförsäljning, framför allt riktad mot företag.

– En stor del av vår försäljning är till företag och våra Professional Centers är specifikt inriktade på försäljning mot dessa kunder. Under året har vi utökat dessa från 11 till snart 19 så att vi får ännu mer expertis som kan möta kunder med våra nya erbjudanden, säger Patrik Hansson.

Utökad biltillgång och nya erbjudanden

Peugeot, Opel och Citroën erbjuder transportbilar i alla tre segment, med olika drivlinor för olika behov. Intresset för eldrivna transportbilar fortsätter vara stort, framför allt i mittensegmentet där populära Peugeot Expert, Opel Vivaro och Citroën Jumpy finns tillgängliga.

– Vi kommer att ha stor volym på både våra förbränningsmotorer och elektriska, vilket är mycket positivt för då kan vi gå fler kunder till mötes med snabb leverans och nya bra konkurrenskraftiga erbjudanden, säger Patrik Hansson.

Under sommaren utökade K.W. Bruun sina erbjudanden för att erbjuda fler alternativ för företag att finansiera en ny transportbil.

– Vi erbjuder sedan tidigare finansiell leasing på alla våra bilmärken, men har nu även utökat konceptet som vi kallar för Business Lease. Det har funnits ett behov av en helhetslösning där allt ingår, och med Business Lease möter vi det behovet med ett starkt erbjudande för både våra återförförsäljare och kunder, säger Patrik Hansson, Brand Manager LCV, på K.W. Bruun Automotive, och avslutar:

– Vår nya satsning innebär såklart att vi ökar vår marknadsföring och blir mer synliga i flera kanaler under hela hösten. Peugeot, Citroën och Opel har nu transportbilar i Sverige till mycket förmånliga priser och det är ett viktigt besked till alla våra kunder.