Mitsubishi presenterar pickup konceptbilen XRT

Mitsubishi presenterar pickup konceptbilen XRT

Under Bangkok International Motor Show 2023 presenterades nya Mitsubishi XRT, en konceptbil baserad på nästa generation av pickupen Triton (L200).

Mitsubishi Triton, eller L200 som den kallas i Sverige, har sedan lanseringen i slutet av 70-talet varit en av Mitsubishis bästsäljande modeller från fabriken i Thailand. Pickupen exporterades till runt 150 länder över hela världen och nu nio år efter den senaste modellen lanserades är det snart dags för den sjätte generationen att presenteras för världen.

Design som andas kraft och terräng

Mitsubishi XRT är en konceptbil av den nya och kommande Mitsubishi Triton, samt en förhandsvisning som ger en känsla för hur modellen kommer att se ut

Med en design som andas kraft och terräng, är Mitsubishi XRT bland annat försedd med en kraftfull motorhuv vars linjer stilrent flödar ner längs med sidorna.

Det kraftfulla utseende på konceptbilen Mitsubishi XRT förstärks ytterligare av rejäla terränghjul och robusta stötfångare både fram och bak. Karossen är designad med ett kamouflage som har inspirerats av lavastenar.

Nya Mitsubishi Triton

Den kommande nya Mitsubishi Triton kommer att presenteras i sin helhet senare. Mitsubishi planerar bland annat att medverka på rallyt Asia Cross Country Rally 2023 med en prototyp av den kommande pickupen. Terrängrallyt kommer att ta vid i Thailand och Laos, och täcker över 2 000 kilometer.

Ett längre pressmeddelande på engelska finns här: https://www.mitsubishi-motors.com/en/newsrelease/2023/detail1419.html